اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

سیره حضرت زهرا(س) تضمین ‌‌کننده سعادت بشر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی از فرهنگ ناب اهل‌بیت و حضرت زهرا(س) راه سعادت بشر را هموار و تضمین می‌کند.

سیره حضرت زهرا(س) تضمین ‌‌کننده سعادت بشر است

عفت شریعتی‌کوهبنانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: حضرت زهرا(س) یکی از چهارده معصوم اهل‌بیت است و در آیات بسیاری آمده است که اگر وجود مبارک حضرت صدیقه‌کبری نبود، خلقت و عالم خلقت به شکل دیگری رخ می‌داد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از حوادث مربوط به رحلت پیامبر، حضرت فاطمه‌زهرا(س) نقشی بسیار روشنگر را ایفا کردند و اگر اقدامات ایشان نبود اثری از اسلام ناب نیز باقی نمی‌ماند.

شریعتی ادامه داد: خطابه‌های ایشان در جمع زنان مهاجر و انصار در مسجد پیامبر حاکی از جایگاه رفیع وی در اسلام است و بسیاری معتقدند که حتی اگر بشر امروز به قرآن و نهج‌البلاغه دسترسی نداشت، وجود خطابه‌های حضرت فاطمه(س) به تنهایی هموار کننده راه تکامل بشر بود.

وی اضافه کرد: در خطبه‌های حضرت زهرا مسائل عمیق و گوناگونی مانند توحید، خدمت به خلق و جایگاه عبادی بندگان مستتر است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در کنار پرداختن به مصائب حضرت زهرا، سایر ابعاد زندگی ایشان نیز مورد واکاوی قرار گیرد، اذعان کرد: نویسندگان و شرح ‌حال نویسان عمدتا سختی‌های حضرت فاطمه(س) را روایت کرده‌اند و از پرداختن به سایر ابعاد شخصیتی ایشان غافل بوده‌اند و باید به این مسئله توجه کافی شود.

وی افزود: سیره حضرت زهرا(س) تنها در صورتی تضمین‌ کننده سعادت بشر است که به همه ابعاد آن یکسان توجه شود و از نگرش تک‌بعدی باید به شدت دوری جست.

شریعتی با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) در زندگی خانوادگی یادآور شد: تفکیک زندگی شخصی از زندگی اجتماعی ایشان بسیار سخت است، زیرا اساساً این دو جدا از هم نبودند و اصولاً منش خانوادگی ایشان است که آینده اجتماعی فرزندان خود را جهت می‌دهد.

وی گفت: ایشان در تمام مدت زندگی خود با امیرمؤمنان(ع) هیچ گاه سبب رنجش و آزردگی خاطر حضرت علی(ع) نشدند و دختران و زنان جوان جامعه ایران باید تمام مراحل زندگی صدیقه‌کبری را چه قبل از ازدواج و چه پس از حضور در خانه امام علی(ع) الگوی خود قرار بدهند.

شریعتی تأکید کرد: رفتار ایشان با فرزندان خود در مقام مادر و هم‌چنین الگوهای تربیتی به کار گرفته شده از سوی حضرت زهرا(س) بهترین نمونه برای مادران جوان جامعه اسلامی است و باید این الگوها از طریق سیستم آموزشی و هم‌چنین رسانه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد. 

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول