اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

آیه تطهیر مهم‌ترین دلیل بر عصمت حضرت زهرا(س) است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: آیه تطهیر مهم‌ترین دلیل بر عصمت حضرت زهرا(س) بوده و این آیه در منابع شیعی و سنی ذکر شده است.

آیه تطهیر مهم‌ترین دلیل بر عصمت حضرت زهرا(س) است

حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: بزرگان و علما در زمینه منزلت و شخصیت حضرت زهرا(س) نکاتی را بیان کرده‌اند ولی دسترسی به شناخت حقیقت واقعی ایشان برای کسی جز پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) مقدور نیست.

وی خاطر نشان کرد: بعد معنوی، عرفانی و روحانی حضرت فاطمه(س) در سخنان و کلمات گوهربار امامان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از رسول‌الله(ص) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) هرگاه در محراب عبادت بودند فرشتگان او را به گونه‌ ستارگان در آسمان مشاهده می‌کردند.

وی عنوان داشت: زمانی که فاطمه(س) در محراب عبادتش به بی‌هوشی می‌افتاد خداوند می‌گفت ملائکه به سیده زنان نگاه کنید که چگونه در محراب عبادت به بی‌هوشی رفته است.

زادهوش یادآور شد: این حالات و تعابیر نشان می‌دهد که چهره معنوی و عرفانی حضرت به اندازه‌ای درخشان بوده که همه اطرافیان از جمله فرزندانش را به تواضع واداشته است.

وی با بیان اینکه آیه تطهیر مهم‌ترین دلیل بر عصمت حضرت زهرا(س) است، گفت: علاوه بر منابع شیعی، منابع اهل سنت قضیه اصحاب کساء را نقل می‌کنند.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به مخفی ماندن محل دفن حضرت زهرا(س) بیان داشت: دلیل مخفی ماندن مرقد آن حضرت، مظلومیت این بانوی بزرگ است و در حقیقت این مسئله یک فریاد خاموش است.

وی یادآور شد: امیرمومنان(ع) بنا بر وصیت حضرت زهرا(س)، وی را شبانه به خاک سپرد و مزار ایشان را از دسترسی مخفی نگه داشت تا این علامت سئوال در ذهن همه برای همیشه باقی بماند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول