اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

حضرت زهرا(س) حلقه اتصال نبوت و ولایت است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حضرت زهرا(س) علاوه بر محور و منزلگاه قرآن و احادیث، در جایگاه عالی کمال انسانی قرار دارد و سرحلقه اتصال نبوت و ولایت است.

حضرت زهرا(س) حلقه اتصال نبوت و ولایت است

حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در حقیقت فرشته‌ای در صورت انسان و حجت خدا بوده و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) علاوه بر محور و منزلگاه قرآن و احادیث، در جایگاه عالی کمال انسانی قرار دارد و سر حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: این بانوی نمونه اسلام دارای مقام والای اطاعت و بندگی است و جبرئیل بر یگانه دختر پیامبر وارد می‌شد و وی را مورد تکریم و تفقد قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به حقایقی که از دیگر اولیا، انبیا و ائمه رسیده، شبیه است گفت: فاطمه زهرا(س) یک انسان به تمام معنا و تکامل یافته در زمینه شوهرداری، فرزندداری و امور اجتماعی است.

رضوی مهر عنوان داشت: حضرت فاطمه(س) کنار مجاهدان و رزمندگان به عنوان پرستار جان‌فشانی می‌کرد و در دفاع از حریم ولایت در میدان سیاست برتر بود و این ویژگی‌ها حکایت از بعد کمال یافته حضرت زهرا(س) دارد.

وی تاکید کرد: باید این حقیقت روشن شود که در آن دوران شرایط به اندازه‌ای بر یگانه دختر پیامبر اکرم(ص) تنگ و تاریک شد که حضرت وصیت می‌کند شبانگاه دفن شود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر درس‌آموزی از روزگار تاریخ اسلام گفت: اگر بین ما و ولایت فاصله بیفتد میدانی برای فتنه‌انگیزان و توطئه‌گران و حق‌کشان به وجود خواهد آمد تا میدان را بربایند و مقاصد خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام در پیشگاه وجدان بشریت مورد مواخذه است گفت: چه طور برخی افراد در برابر ظلم ستمگران آل سعود و حاکمان بحرین مهر خموشی بر دهان دوخته‌اند.

رضوی مهر تاکید کرد: عالم اسلام باید جوابگوی نسل‌های آینده باشد که چگونه زنان، دختران و کودکان در بین خانه‌هایشان به جرم عزاداری برای دختر رسول‌الله(ص) در شعله‌های غضب می‌سوزند و فرزندانشان ربوده شده و شوهرانشان در زندان مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بحرین ناموس اسلام است، بنابراین نباید جهان اسلام در مقابل بحرین سکوت کند و نباید اجازه دهند غربی‌ها برای سوریه و مردم منطقه برنامه‌ریزی کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: امیدواریم با برگزاری هر چه بهتر عزاداری‌ها اهداف سیاسی حضرت فاطمه(س) برای نسل‌ها بازخوانی شود.

وی یادآور شد: اگر سرمایه‌های مادی و معنوی خود را در راستای اهداف حجج الهی و پیشوایان معصوم هدف‌گذاری کنیم، با تولید و سرمایه ملی و حمایت از فعالیت درون کشور می‌توانیم در همه زمینه‌ها سرآمد و عزتمند باشیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول