اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدی اصفهانی:

حضرت زهرا (س) انحرافات خواص را افشا کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در سیاست نام‌آور بودند و انحرافات خواص را به سرعت شناختند و با بهانه قرار دادن غصب فدک به افشاگری منحرفان پرداختند.

حضرت زهرا (س) انحرافات خواص را افشا کردند

آیت‎الله عبدالله محمدی‎اصفهانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در آبادان به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) نمونه بارزی از یک انسان کامل و خلیفه الهی بر روی زمین بودند که بر اثر صحت عمل و پالایش روح، الگو و نمونه بارزی برای مردان و زنان تاریخ شدند.

وی افزود: آن حضرت در عبادت سرآمد بودند تا آنجا که در روایات آمده است به قدری عبادت می‎کردند که پاهایشان متورم شده بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان در خصوص نقش این حضرت به عنوان یک مادر و همسر گفت: حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان سرآمد بودند و بهترین فرزندان دختر و پسر را به جامعه بشری ارزانی داشتند.

وی ادامه داد: ایشان در زندگی مشترک نیز نمونه و ممتاز و در معاضدت و همراهی شوهر یگانه بودند تا جایی که امیرالمومنین (ع) همسرشان در خصوص ایشان فرموده‌اند که هیچ‌گاه تقاضایی از من نداشت.

محمدی‎اصفهانی در ادامه با اشاره به نقش آن حضرت در اعتلای فرهنگ جامعه زمان خود خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) علاوه بر اینکه نسبت به تعالی فرهنگ جامعه پیرامون خود حساس بودند و با تشکیل جلسات اعتقادی برای تقویت اعتقادات زنان مدینه زبانزد شدند در سیاست نیز نام‌آور بودند و انحرافات خواص و بعضی از صحابه را به سرعت شناخته و با بهانه قرار دادن غصب فدک به افشاگری و چهره‎‌شناسی منحرفان پرداختند.

وی در خصوص سایر ویژگی‎های دخت گرانقدر پیامبر اسلام (ص) افزود: ایشان در مبارزه با اسراف و ریخت و پاش از خود اسوه‎ ساخته بودند و در ولایتمداری و پاسداری از حریم امامت تا آنجا پیش رفتند که در طول تاریخ کسی اجازه حریم‌شکنی و غصب حق امامت را در اندیشه خود نپروراندند.

امام جمعه آبادان با ذکر نمونه‎هایی در خصوص عفاف و پاکدامنی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: آن حضرت در عفاف و پاکدامنی جلوه برجسته‎ای به همه زنان ارائه کردند تا در حریم حجاب و عفاف از عرصه‎های اجتماعی، سیاسی و تربیتی باز نمانند.

محمدی‎اصفهانی در پایان با بیان اینکه صبر و پایداری در راه هدف برای فاطمه زهرا (س) آسان بود گفت: حضرت فاطمه (س) در کوتاه‌ترین زمان زندگی، بیشترین و مهم‌ترین یادگارهای سازنده و اثربخش را به جامعه انسانی ارائه کردند و هیچگاه از زنده نگاه داشتن سنت و روش پیامبر عظیم‎الشأن عصر خود وا نماندند و در یک سخن، فاطمه فاطمه بود که مانندی برایش نمی‎شناسیم.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول