اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا در ملایر

خبرگزاری فارس: مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم سوگواری با حضور بیش از 5 هزار نفر در روز شهادت حضرت زهرا (س) در ملایر خبر داد.

برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا در ملایر

حجت‌الاسلام داود عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: شخصیت این بانوی بزرگ از دیدگاه پیامبر (ص) و ائمه اطهار ویژه است و پیامبر (ص) فاطمه را برترین خوبی‌های عالم می‌داند و می‌فرماید اگر تمام خوبی‌ها در کسی باشد آن شخص فاطمه(س) است.

وی همچنین به شخصیت زهرای مرضیه(س) از دیدگاه امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: امام غایب، فاطمه(س) را الگوی خود می‌خواند و تمام این احادیث و روایات نشان از شخصیت بی‌نظیر حضرت زهرا(س) در عالم هستی است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به نقش حضرت زهرا(س) در ترویج دین اسلام اشاره کرد و افزود: ایشان حلقه اتصال بین رسالت و ولایت و امامت است که بعد از رحلت پیامبر(ص) با حوادثی که برای امیرمومنان علی(ع) پیش آمد آن حضرت مورد بی‌مهری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: نقش حضرت زهرا(س) در بازگویی حقایق اسلام بر کسی پوشیده نیست و در دفاع از دین در مدت عمر کوتاه‌شان در کنار ولایت برای ترویج اسلام به وظیفه‌شان عمل کردند.

عباسی با بیان این که ایام فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود گفت: این مهم باید فرهنگ‌سازی شود و طی سال‌های اخیر شاهد این امر بوده‌ایم اما تا رسیدن به مقصود راه بسیاری داریم و باید برای عظمت این ایام برنامه‌ریزی‌های بیشتری صورت گیرد.

وی بر لزوم الگوپذیری از بانوی بزرگ اسلام تأکید کرد و گفت: عمل به سیره و روش آن حضرت باعث شفاعت و سعادت ما در دنیا و آخرت می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه از برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) در روز سه‌شنبه با حضور بانوان ملایر از مقابل دفتر امام جمعه تا حسینیه سیدالشهدای این شهرستان خبر داد و افزود: این راهپیمایی بزرگ همراه با سوگواری و مرثیه‌سرایی و سخنرانی خواهد بود.

وی در ادامه از برگزاری مراسم سوگواری همزمان با روز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) در ملایر خبر داد و گفت: دسته‌های عزاداری از شش مسیر به سمت مسجد جامع ملایر حرکت می‌کنند و تجمع عزاداران در این مسجد خواهد بود که برای بیش از 5 هزار نفر نیز پذیرایی و نهار در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان اضافه کرد: در این ایام مبلغان در شهرستان ملایر به تبلیغ و اجرای برنامه‌های مختلف در  خصوص شخصیت حضرت فاطمه(س) مشغول هستند و مراسم سوگواری در شهر و روستا در این ایام برگزار می‌شود.

انتهای پیام /خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول