اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) تحلیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید برای تحلیل ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) گام برداشته شود.

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) تحلیل شود

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: زندگی این بانوی برجسته و فرهیخته سرشار از فراز و نشیب‌های مختلف است و باید در راستای تبیین و تحلیل رویدادهای تاریخی زندگی سیاسی اجتماعی ایشان اقدامات در خور توجهی انجام شود.

وی بر لزوم پرداختن به ابعاد شخصیتی این بانوی بلندمرتبه تاکید کرد و گفت: این ابعاد اعم از پاکدامنی، ایثارگری و تدین باید به طور دقیق مورد توجه قرار بگیرد.

فخری افزود: از طرف دیگر خدمات شایانی که ایشان برای مجد و عظمت دین مبین اسلام انجام داده‌اند باید به طور کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان و دختران جوان برای زندگی و فعالیت‌های مختلف خود باید از این بانوی والامقام الگوبرداری کنند، گفت: ایام فاطمیه فرصت مغتنی برای مطالعه، تفکر و تدبر پیرامون زندگی و فعالیت‌های ایشان است و نباید فرصت را از دست داد.

فخری به وجود دو روایت مختلف پیرامون تاریخ وفات یافتن ایشان اشاره کرد و گفت: دو روایت مختلف در ارتباط با تاریخ وفات ایشان در کتب دینی معتبر دیده می‌شود به طوری که فاصله بین این دو تاریخ توسط مسلمانان ایام فاطمیه نامیده شده است و در این روزها نسبت به برگزاری هیئت‌های عزاداری و مراسم‌های سخنرانی اقدام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: باید از ایام فاطمیه نهایت استفاده را پیرامون شناخت حضرت فاطمه (س) ببریم و ایشان را به عنوان یک انسان کامل و فرهیخته به جوانان معرفی کنیم تا در همه شئون زندگی خود گفتار، رفتار و منش حضرت فاطمه (س) را الگو قرار دهند.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول