اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مشاوران جوان استانداری خوزستان:

ابعاد فردی و اجتماعی حضرت زهرا برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس گروه مشاوران جوان استانداری خوزستان گفت: جامعه نیازمند شناخت و تبیین ابعاد فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) است.

ابعاد فردی و اجتماعی حضرت زهرا برای جوانان تبیین شود

وحید کیانی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اهواز در آستانه سالروز شهادت بانوی دو عالم دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: شناخت حضرت زهرا (س) سعادت فرد و جامعه را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در همه عرصه‌ها به خوبی از ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی (ص) دفاع کرد و در این مسیر به شهادت رسید.

مشاور استاندار خوزستان اضافه کرد: همچنین برای حفظ و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باید بیش از پیش از سیره و منش حضرت زهرا (س) پیروی کرد.

کیانی یادآور شد: حضرت زهرا (س) الگوی همه مردان و زنان عالم و ایام فاطمیه بهترین زمان شناخت آن حضرت است.

رئیس گروه مشاوران جوان استانداری خوزستان، خاطر نشان کرد: بصیرت افزایی و شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) باید محور اصلی برنامه‌ها و سوگواری ایام فاطمیه باشد.

وی خواستار مشارکت جدی و همگانی مردم و مسئولان در برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و کاروان غم در اراک شد.

مشاور استاندار خوزستان تأکید کرد: جان انسان شریف و حفظ آن واجب است اما اگر ارزش‌ها در حال تباه شدن باشد و احیای آن بدون پرداختن هزینه‌های مالی و جانی ممکن نباشد، باید خود را فدا کنی تا حق زنده شود و این‌‌ همان امری بود که فاطمه زهرا (س) آن را عملیاتی کرد و برای همیشه تاریخ، عبرت و جاودان شد.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان، افزود: اگر به تاریخ نگاه عمیقی داشته باشیم، زندگی حضرت زهرا (س) را شامل تک رفتارهایی می‌بینیم که در خانواده در برخورد با پدرشان بروز کرده است، در حالی‌که اگر این گزاره در موقعیت سیاسی و اجتماعی آن دوران فهمیده شود، معانی وسیع‌تری از مناسبات خانوادگی صرف دارد.

وی ادامه داد: وقتی به زندگی حضرت زهرا (س) نگاه می‌کنیم، جلوه‌هایی از رفتار‌های سیاسی در زندگی ایشان دیده می‌شود که می‌توان به کارهایی مانند پرستاری، تهیه تدارکات جنگ در زمان پیامبر (ص) و اعلام حمایت از پیامبر (ص) اشاره کرد.

کیانی تصریح کرد: حضرت زهرا (ص) در مواجهه با پدر خود، اول مقام پیامبری ایشان را می‌دید برای همین خدمات حضرت زهرا (ص) در خانه به پیامبر اکرم (ص) مانند خدمات یک زن در عرصه اجتماعی به رهبر خود است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول