اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

شیعه و سنی به مرتبه والای حضرت زهرا(س) اعتراف دارند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شیعه و اهل سنت در مورد مرتبه علمی و معنوی حضرت زهرا(س) وحدت نظر دارند.

شیعه و سنی به مرتبه والای حضرت زهرا(س) اعتراف دارند

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر(ص) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) چونان خورشیدی در آسمان تشیع می‌درخشد و هر کس که بخواهد در مکتب اهل‌بیت(ع) قدم بردارد، باید این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم شخصیت حضرت زهرا(س) را از دیدگاه‌های مختلف بررسی کنیم، باید بگوئیم زندگی خانوادگی وی الگوی کاملی برای زنان مسلمان است.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: حضرت زهرا(س) زنی است که با وجود مقام والای معنوی و علمی، در رسیدگی به امور خانواده و فرزندان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کرد.

وی ابراز داشت: فاطمه(س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو برای امیر مؤمنان بود تا جایی که روایت شده هنگامی که علی(ع) به فاطمه(س) می‌نگریست، غم و اندوهش زدوده می‌شد.

عظیمی اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) نه تنها یک همسر نمونه، بلکه مادری بی‌نظیر و فداکار بود که توانست فرزندانی را تربیت کند که از همان کودکی نمونه پاکی و اخلاق نیکو باشند.

وی ادامه داد: تمام بانوان جامعه اسلامی ما باید این نکته را از حضرت زهرا(س) درس بگیرند و کار در خانه و تربیت فرزند را کوچک نشمارند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نکته دیگر در زندگی فاطمه زهرا(س) علم وی است که به گواهی دیگر معصومین(ع) علم لدنی بوده و دامنه وسیعی دارد.

وی اضافه کرد: آن طور که از معصومین(ع) روایت شده است، حضرت زهرا(س) مستقیما با جبرئیل مکالمه داشته و از علم مخصوص اولیای خدا برخوردار بوده است.

عظیمی ابراز داشت: مصحفی که حضرت زهرا(س) در طی مکاشفات خود از عالم معنا مرقوم کرده است، در دست امامان معصوم(ع) بوده و تمام اخبار غیبی عالم در آن ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مصحف که اکنون در دست امام زمان(عج) است، تمام علوم پیشینیان و آیندگان را در خود جا داده است.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: اگر برای مرتبه معنوی حضرت زهرا(س) هیچ دلیلی جز این مصحف نداشتیم، باز هم اثبات شرافت این بانوی بزرگوار برای ما کار آسانی بود چرا که اعطای چنین درجه‌ای به یک انسان نشان از روح بلند و معنویت او دارد.

وی اظهار داشت: شیعه و اهل سنت در مورد مرتبه علمی و معنوی حضرت زهرا(س) با هم اختلاف نظر ندارند.

عظیمی گفت: از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم در می‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل شده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره کرد که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت نزد خداوند است.

وی افزود: سراسر زندگانی صدیقه طاهره(ع)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است که باید از سوی مسلمانان به عنوان الگو انتخاب شود.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: یکی دیگر از ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س)، بعد سیاسی وی است که در وجود این بانوی بزرگوار بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) نخستین کسی بود که از جریان ولایت در جامعه اسلامی دفاع کرد و برای گرفتن حق امیرالمومنین(ع) وارد عرصه شد.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع این بانوی بزرگوار راهی را آغاز کرد که پس از آن بسیاری از شیعیان رهرو آن بودند و از وی در تظلم‌خواهی حق اهل‌بیت(ع) الگو گرفتند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول