اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی‌بوشهری خواستار شد

انتقال پژوهشگاه و استقرار آموزش و پرورش هسته‌ای در بوشهر

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در گسترش نیروگاه اتمی،خواستار انتقال پژوهشگاه هسته‌ای به بوشهر و استقرار آموزش و پرورش هسته‌ای در استان شد.

انتقال پژوهشگاه و استقرار آموزش و پرورش هسته‌ای در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش حافظ نظام اسلامی و کیان میهن است و نیروهای مسلح مایه اقتدار و ضامن امنیت و آسایش مملکت هستند.

وی افزود: ارتش با دارا بودن ایمان، تقوا، و اخلاق اسلامی با روح ولایتمداری و قدرت به پیشرفت در عرصه‌های مختلف نظامی و قدرت نظامی، ارتشی بی‌نظیر در تاریخ ایران و اسلام است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: ارتش در تمامی عرصه‌های نرم‌افزاری نظام و سخت‌افزارهای پیشرفته و الکترونیکی دارای شاخصه‌های رشد چشمگیری است و در حوزه عملیات میدانی و مدیریت دفاعی در همه سطوح دریایی چه سطحی و چه زیر سطحی زمینی هوایی و پدافند، تمامی نیروهای متخاصم چنان اقتداری دارد که دشمنان متخاصم به خود می‌لرزند و فکر تهاجم به ایران اسلامی را به خود راه نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: هم‌اینک نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در همه حوزه‌های کاری، نیروی دریایی راهبردی ما در تمامی میدان‌های رزم چه سطحی چه زیر سطحی و حضور در آب‌های بین‌المللی نیروی هوایی با خودکفایی در عرصه تولید جنگ‌افزارها و مدیریت هوا و فضا، پدافند مقتدر در اشکال مختلف سطوح پدافندی در کنار سپاه به فرماندهی فرمانده کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای سرفصل نوینی در حوزه نیروهای مسلح در منطقه و جهان رقم زدند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اشتغال گفت: اشتغال یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت اقتصادی در عرصه تولید ملی کار و سرمایه و افزایش ثروت یک نظام است.

امام جمعه بوشهر گفت:  اشتغال فرآیند بسیار دقیق اقتصادی است که باید اندیشمندان اقتصاد پیرامون آن بیندیشند و در مسیری که ایجاد تولید ملی است، ثروت و کار مولد را ایجاد کنند و فضا را برای زندگی با آرامش و آسایش برای شخص و جامعه مهیا و تدبیر کنند.

وی ایجاد اشتغال بدون تدبیر را بی‌فایده دانست و از مسئولان استان خواست با توجه به شعار مقام معظم رهبری در استان غنی و دارای قابلیت‌های بالای بوشهر، اشتغال مولد و پایدار را طراحی کنند.

صفایی بر ضرورت احداث پالایشگاه نفت در استان گسترش پتروشیمی‌ها، مراکز فنی‌وحرفه‌ای، و اولویت استخدام نیروی بومی در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در گسترش نیروگاه اتمی خواستار انتقال پژوهشگاه هسته‌ای به بوشهر و استقرار آموزش و پرورش هسته‌ای در استان شد.

وی رفع مظلومیت و محرومیت از استان را واجب دانست و گفت: مسئولان باید با برنامه دانش‌بنیان و نگاه فرهنگی و ولایی و برنامه‌ریزی دقیق در زمینه آمایش و توسعه این استان زمینه را برای پیشرفت فراهم کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری کارگاه معماری ایران از پنجره بوشهر گفت: برگزاری این همایش کار بسیار بزرگی است و مسئولان باید از این فرصت استفاده لازم را ببرند و به معماری بوشهر با عنوان معماری سنتی با دانش بالای عرصه سازه فضاهای استان را مدیریت معماری کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول