اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

ایران از حق خود در مسائل هسته‌ای کوتاه نمی‌آید

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم گفت: خواسته ایران این است که بدون اینکه گوشه‌ای از فعالیت‌های هسته‌ای آن تعطیل شود، مذاکرات 1+5 ادامه یافته و از حق خود در مسائل هسته‌ای کوتاه نمی‌آید.

ایران از حق خود در مسائل هسته‌ای کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به وضعیت کنونی ایران در سطح جهان اظهار داشت: قدرت ایران در مذاکرات 1+5 و نظرات آن در مسائل کشور سوریه نشان از توانایی بسیار بالای جمهوری اسلامی در سطح جهان است.

وی افزود: بحث مذاکرات ما در چارچوب قراردادهای بین‌المللی بوده و خواسته ایران این است که بدون اینکه گوشه‌ای از فعالیت‌های هسته‌ای آن تعطیل شود این مذاکرات ادامه یافته و از حق خود در مسائل هسته‌ای کوتاه نمی‌آید.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه ایران اسلامی به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نبوده و نیست ابراز داشت: مذاکرات برای این است که ایران به دنبال بمب اتم و سلاح‌های هسته‌ای نیست و کسی نباید مانع پیشرفت آن در مسائل علمی باشد.

دژکام با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی و نقش آن در کشور بیان داشت: نیروهای مسلح چشم طمع کشورهای بیگانه به ایران اسلامی را کور و جرات آن‌ها به تجاوز و حضور در خاک کشور را سلب می‌کند.

وی ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز ارتش و نیروهای مسلح در جایگاهی هستند که از حقوق ایران و کشورهای مسلمان دفاع و حمایت می‌کنند.

خطیب نمازجمعه جهرم همچنین با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و جایگاه شهرستان جهرم در توسعه و پیشرفت در سطح کشور خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید همدلی و اتحاد در جامعه وجود داشته باشد و شهرستان جهرم باید مانند گذشته تاریخی درخشان خود همچنان در کشور بدرخشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مصوبات سفرهای ریاست جمهوری در شهرستان جهرم تصریح کرد: با وجود قول و وعده‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تحقق 27 ماهه مسیر راه‌آهن در این شهرستان و با وجود اینکه یک سال از عملیات اجرایی آن می‌گذرد هنوز کاری پیش برده نشده است.

دژکام همچنین از عدم رسیدگی به فرودگاه جهرم گلایه کرد و گفت: راه‌اندازی و توسعه فرودگاه جهرم از جمله مصوبات سفرهای گذشته دولت به استان فارس و شهرستان جهرم بوده که هم‌اکنون این فرودگاه تعطیل است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان نیاز جامعه به عالمان دین اظهار داشت: در جهرم با افتتاح دبیرستان معارف اسلامی در مقطع دبیرستان ویژه برادران و خواهران فضای لازم برای ارتقای محیط‌های علمی مهیا و مسیر یادگیری علوم دین و فراگیری آن در جامعه فراهم شده است.

وی با اشاره به فراخوان جذب طلبه توسط حوزه‌های علمیه در سراسر کشور ابراز داشت: باید نیازهای ما در سطح ملی و بین‌المللی در بعد تربیت عالمان دینی فراهم شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه مساجد باید از نظر مسائل دینی، اجتماعی و سیاسی ارتقا یابد خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی (ره) مساجد پایگاه مردم برای کارهای خیر است و باید تمام مومنان با همراهی امامان جماعت مساجد در این زمینه تلاش کرده و موجبات رونق و آبادانی آن را فراهم کنند.

دژکام در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید به جایی برسیم که جهرم به‌عنوان الگوی برتر توسعه اسلامی در سطح کشور مطرح شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول