اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس:

شرط گذاشتن در مسائل هسته‌ای نقض استقلال ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: گذاشتن شرط در مسائل هسته‌ای برای ایران اسلامی نقض آشکار استقلال کشور است و باید در این باره طرف مذاکره کننده متوجه باشد.

شرط گذاشتن در مسائل هسته‌ای نقض استقلال ایران است

ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: ایران در مذاکرات هیچ شرطی را نمی‌پذیرد و تنها بر اساس قوانین بین‌المللی مذاکره می‌کند.

وی افزود: ایران اسلامی در شرایط کنونی به همه مفاد قوانین بین‌المللی در بحث هسته‌ای پایبند بوده و در این باره هیچ مثال نقضی وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایطی که در بند بند مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد استقلال رعایت و حفظ کشورها مورد تاکید قرار گرفته، به طور قطع رعایت این استقلال از سوی کشورها امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

سودانی با اشاره به اینکه آژانس انرژی هسته‌ای تا کنون در مسائل ایران شبهه‌ای نیز مشاهده نکرده است، تاکید کرد: آژانس انرژی هسته‌ای در مسائل ایران اسلامی حتی به نقطه مشکوکی برنخورده است و این نشان از اوج شفاف بودن مسائل هسته‌ای ایران است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت رعایت استقلال ایران از سوی کشورهای 1+5 ادامه داد: با توجه به ضمانت‌های محکم و استوار و تضمین‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برای نداشتن انحراف از پروتکل الحاقی و NPTداده، بنابراین گذاشتن هر شرطی برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعم از توقف غنی‌سازی، بستن پژوهشگاه یا مرکز تحقیقات هسته‌ای دقیقاً به معنای نقض آشکار استقلال ایران است.

سودانی تاکید کرد: ایران اسلامی برای داشتن انرژی هسته‌ای بهای سنگینی داده است و در این باره از مواضع حق خود و خواست مردمش کوتاه نمی‌آید.

سودانی طرح پیشنهاد انتقال غنی‌سازی به خارج از خاک ایران را به معنای وابسته نگه داشتن ایران به کشوری خارجی برشمرد و گفت: چنین پیشنهاداتی در واقع همان نقض استقلال کشورها است،‌ چه ضرورتی دارد وقتی جمهوری اسلامی ایران توان تولید محصولات هسته‌ای را در داخل دارد نیازهای خود را از خارج تامین کرده و وابسته به دیگران باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در مجلس هشتم، با بیان اینکه ایران تاکنون حسن نیتی از سوی غرب در قبال انجام تعهدات خود مشاهده نکرده است، افزود: حتی اگر ایران چنین پیشنهادی را بپذیرد چه ضمانتی وجود دارد که کشور مورد نظر نیاز ایران را در وقت لزوم تامین کند، واقعیت این است که غرب همواره منافع خود را بر همه چیز ترجیح داده و توجهی به منافع دیگران ندارد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول