اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهد شبستری:

خواب آشفته رژیم صهیونیستی در مورد ایران هسته‌ای تعبیر نخواهد شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: ملت ایران به رژیم صهیونیستی و غرب اعلام می‌کند که خواب آشفته آنان برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای تعبیر نخواهد شد و ایران هیچ‌گاه دست از توسعه بر نمی‌دارد.

خواب آشفته رژیم صهیونیستی در مورد ایران هسته‌ای تعبیر نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: دور اول اجلاس گروه 1+5  در استانبول و مرحله بعد در بغداد خواهد بود که امید می‌رود توطئه غرب علیه ایران این بار نیز تعبیر نشود.

وی تصریح کرد: غرب به خصوص رژیم اشغالگر قدس با طرح سه پیش‌شرط تعطیلی غنی‌سازی، تعطیلی سایت فردو و تحویل مواد غنی شده به دیگر کشورهایی که به آن نیاز دارند، درصدد بود ایران را به این طریق تحت فشار قرار داده و به اهداف پلید خود برسد که با ایستادگی ایران این امر تحقق نیافت.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر مثل گذشته ساخت سلاح هسته‌ای را حرام دانسته‌اند که خود این امر بالاترین تضمین است و نباید به آن شک کرد چرا که ایران اسلامی با داشتن جوانان مومن و معتقد خود که هر لحظه آماده جانفشانی هستند نیازی به بمب اتم ندارد و تنها به دنبال پیشرفت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای برای تحقق خواست‌های علمی خود بوده و خواهد بود.

مجتهدشبستری گفت: ایران قبلاً نیز به خاطر مقررات آژانس و همکاری با آن اعلام آمادگی برای خرید سوخت 20 درصد از کشورهای دارنده کرده بود که آژانس نتوانست در این راه اقدامی مناسب انجام دهد و همین امر باعث شد ایران خود این سوخت را تامین کرده و به موفقیت و خودکفایی برسد.

وی افزود: ملت ایران به رژیم صهیونیستی و غرب اعلام می‌کند که خواب آشفته آنان برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای و تعطیلی غنی‌سازی تعبیر نخواهد شد و ایران هیچ‌گاه دست از توسعه و ترقی بر نمی‌دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دنیا به خصوص دشمنان اسلام بدانند که تهدید، تحریم و قطعنامه ذره‌ای در عزم ملت ایران تزلزل ایجاد نخواهد کرد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران ضمن قانونی و انسانی بودن صلح‌آمیز است.

امام جمعه تبریز همچنین به سخنان رهبری در خصوص تهدیدها اشاره کرد و افزود: همان‌طور که رهبری فرمودند نیاز به سلاح هسته‌ای نداریم اما اگر مورد حمله قرار گیریم در همان سطح از خود دفاع خواهیم کرد، ما نیز اعلام می‌کنیم پیرو ولایت بوده و گوش به فرمان ایشان هستیم.

مجتهدشبستری تاکید کرد: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای مبارزه با موفقیت هسته‌ای ایران به حربه جنگ روانی روی آورده‌اند،افزود: دشمنان با جنگ روانی و تهدید در جامعه می‌خواهند ما را در موضوع برنامه هسته‌ای منفعل کنند تا ما به این حق مسلم خود دست پیدا نکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران عزمش را جزم کرده به رفیع‌ترین قله‌های علمی به خصوص در زمینه هسته‌ای برسد،گفت: تجربه نشان داده جمهوری اسلامی به ‌هر میزان که در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگ نائل شود، به همان میزان بر کینه‌ورزی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا نیز افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: حرف اول و آخر دولت و ملت ایران این است و بر این باورند که مسئله هسته‌ای یک پیشرفت علمی برای کشور است و هرگز از این حق مسلم خود چشم‌پوشی نمی‌کنند.

امام جمعه تبریز گفت: در سطح تحولات منطقه نیز دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال توطئه‌های همیشگی اجازه نمی‌دهند تا سوریه به ثبات برسد که این امر بی‌توجهی به خواست ملت‌ها به خصوص مردم سوریه است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: با میانجگیری کوفی‌ عنان‌ آتش‌بس مورد توافق دولت سوریه و مخالفان قرار گرفت و مقرر شد هر دو طرف آن را رعایت کنند، دولت سوریه به حق ضمن توافق بر سر الزاماتی آن را محقق کرد اما، متاسفانه برخی مخالفان که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تحریک می‌شوند اجازه نمی‌دهند این کشور روی ثبات ببیند و در این بین کشورهای به ظاهر اسلامی نظیر ترکیه، قطر و عربستان آتش‌بیار معرکه شده‌اند.

مجتهدشبستری گفت: کشور سوریه در خط مبارزه با رژیم صهیونیستی است و ملت‌های مسلمان به جای سینه زدن زیر پرچم غرب و رژیم صهیونیستی باید به دامن اسلام برگردند.

وی افزود: دولت و ملت سوریه درصدد هستند با تمام وجود به هرگونه توطئه بین‌المللی که قصد بر هم زدن ثبات و امنیت این کشور را دارد پاسخ قاطع داده و آن را سرجایش بنشانند.

امام جمعه تبریز در ادامه به 29 فروردین و روز ارتش اشاره کرد و ضمن تبریک آن به نیروهای مسلح، ارتش را پاسدار ارزش‌ها و تمامیت ارضی میهن اسلامی دانست و برای ادامه راه امام و شهدا همچنین حفظ اقتدار و استقلال کشور توسط فرزندان ارتشی دعا کرد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول