اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان هریس:

ایران روی مسائل و داشته‌های هسته‌ای معامله نمی‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان هریس گفت: ایران هیچ‌گونه پیش شرطی در مذاکرات هسته‌ای را نمی‌پذیرد و به هیچ عنوان به روی مسائل و داشته‌های هسته‌ای خود معامله نمی‌کند.

ایران روی مسائل و داشته‌های هسته‌ای معامله نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از هریس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هریس با اشاره به مذاکرات 1+5 که 26 فروردین در استانبول انجام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس آخرین توافق صورت گرفته ایران و این گروه، دور جدید مذاکرات طی دو مرحله ابتدا در استانبول و در مرحله دوم در بغداد برگزار می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی همواره از مذاکرات استقبال کرده و هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده، اگر در گذشته مذاکرات متوقف شد به این علت بود که توسط غربی‌ها به بن‌بست رسید، زیرا غربی‌ها نخواسته‌اند با منطق و استدلال جلو رفته و همیشه به دنبال زورگویی و نادیده گرفتن مطالبات به حق مردم ایران بوده‌اند.

احمدی تصریح کرد: ملت شریف ایران با وجود این زورگویی‌ها به پیشرفت‌های متعددی در عرصه‌های مختلف و به ویژه هسته‌ای دست یافته است و اجازه نمی‌دهد مسئولان ذره‌ای از این مسیر کوتاه آمده و به غرب و آمریکا باج بدهند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه پیش شرطی در این رابطه را نمی‌پذیرد و به هیچ عنوان روی مسائل و داشته‌های هسته‌ای خود معامله نمی‌کند.

امام جمعه شهرستان هریس ادامه داد: مذاکرات هم فقط هسته‌ای نباید باشد و ما حرف‌های مهمی در تمام عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای داریم که غربی‌ها باید گوش خود را برای شنیدن آنها آماده کنند.

وی افزود: غربی‌ها در توهمی آشکار مدام فشار می‌آورند و تهدید می‌کنند که از جمله این تهدیدات توخالی می‌توان به ادعای وجود قریب‌الوقوع بودن حمله نظامی رژیم صهیونیستی غاصب، روی میز بودن تمام گزینه‌ها، تشدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بانک مرکزی و صادرات نفت ایران اشاره کرد.

احمدی ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد که غرب در موضوع هسته‌ای به دنبال نادیده گرفتن حق مردم ایران است اما این تحریم‌ها ذره‌ای در اراده مردم ایران خللی ایجاد نکرده است.

امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: مسیر حرکت رو به جلوی ایران در دستیابی به قله‌های دانش هسته‌ای و کاربرد این دانش در عرصه‌های صلح‌آمیز با موانع و دست‌اندازهای سیاسی ساخته و پرداخته غرب همراه بود اما در این میان این مقاومت و ایستادگی ملت ایران و خارج کردن واژه عقب‌نشینی در برابر استکبار و قدرت‌های مدعی جهان بود که نقش اساسی در حصول این دستاوردها را ایفا کرد.

امام جمعه شهرستان هریس با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی نیز خاطرنشان کرد: آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو برای شکست اراده ملت تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کردند اما باید دشمنان بدانند که مردم با محوریت ولایت فقیه تسلیم نخواهند شد و با تلاش در عرصه‌های علمی و اقتصادی توسط جوانان کشور، نظام سلطه و غرب متضرر این حرکت مذبوحانه خواهند بود.

وی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) نیز یادآور شد: حضرت زهرا (س) مدافع اصلی و واقعی ولایت بود و در این زمینه جان مطهر خویش را تقدیم کرد. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول