اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد سربیشه:

تحقق تولید ملی، مستلزم عزم ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه گفت: تحقق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مستلزم عزم ملی است.

تحقق تولید ملی، مستلزم عزم ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، امیر کوچی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه اظهار داشت: شعار امسال مختص به حوزه اقتصادی نیست بلکه باید در تمام حوزه‌ها و عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی محقق شود و پیش‌نیاز تحقق این امر عزم ملی، خردجمعی و توجه همگانی است.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان و نویسندگان و تمامی افرادی که به نوعی کار فرهنگی و هنری انجام می‌دهند در دستور کار این اداره بوده ولی نیاز است که تمامی دستگاه‌های اجرایی با حمایت‌های معنوی و مادی خود زمینه ارتقای آن و افزایش تولیدات را به ویژه در عرصه تولیدات سینمایی و هنرهای تجسمی بالا ببرند.

امام جمعه سربیشه با اشاره به شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: برخی از موضوعات که مطرح می‌شود نتیجه‌دهی آن نیازمند فرهنگ‌سازی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن محمدی با بیان اینکه تولید ملی و اشتغالزایی و بسیاری از امورات دیگر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: در این مباحث باید تعامل و همدلی فرهنگی و یک حرکت جدی در درون دستگاه‌های اجرایی به وجود آید زیرا پیش نیاز این مهم هوشیاری مسئولان و حمایت‌های آنان است.

وی در ادامه خواستار شناسایی عوامل و موانع بر سر راه تولید منطقه‌ای و نقاط قوت و ضعف منطقه شد و تصریح کرد: مسئولان در این عرصه باید محیط و زمینه را برای اشخاصی که متقاضی سرمایه‌گذاری و تولید هستند آماده کنند تا تولید منطقه‌ای با کیفیت را در آینده داشته باشیم.

فرماندار سربیشه نیز در این جلسه افزود: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی شعار امسال را باید جزو وظایف سازمانی خود قرار دهند و مجدانه دنبال اجرایی کردن این امر باشند سعی شود تا از منابع و تولیدات منطقه استفاده شود.

غلامرضا حسین‌پور با بیان اینکه تولیدات باید به روز و منحصر در بحث و عرصه خاصی نشود، گفت: ما علاوه بر اینکه باید جلوی واردات اقلام ضروری و مورد نیاز جامعه را بگیریم در بحث تولیدات فرهنگی و هنری نیز این نیاز به خوبی حس می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر در بحث هنری به‌عنوان مثال موسیقی با سبک و سیاق اسلامی و ارزشی ملی تولید نشود دشمن از این مهم سوءاستفاده می‌کند و وظیفه ما است که در کارهای فرهنگی و هنری علاوه بر نظارت و حمایت نیز سهولت را ملاک و مد نظر قرار دهیم.

فرماندار سربیشه اظهار داشت: فرصت‌های طلایی در کشورمان وجود دارد که باید با تمام قوا و امکانات برای پیشرفت کشور از آن استفاده کرد زیرا کارهای عمرانی هم در سایه کار فرهنگی نتیجه می‌دهد و شعار امسال که مقام معظم رهبری فرمودند تکمیل کننده شعار سال گذشته است.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کرده و مصوبات جلسه برای پیگیری و اجرایی شدن در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در این جلسه بسته‌های فرهنگی شامل یک جلد کلام‌الله مجید، نرم‌افزار قرآنی روز شمار نمایه و پیام دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول