اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان استاندارد تأکید کرد

استانداردسازی کالاهای داخلی برای حمایت از "تولید ملی"

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور تأکید کرد: برای حمایت جدی از تولید ملی باید طرح استانداردسازی کالاها و تولیدات داخلی با جدیت پی‌گیری شود.

استانداردسازی کالاهای داخلی برای حمایت از "تولید ملی"

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهوری با حضور در سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مستقر در استان البرز از مراحل کاری این سازمان و آخرین برنامه‌های آن بازدید کرد.

در این مراسم نظام‌الدین برزگری طی سخنانی تأکید کرد: براساس یک طرح موفق در سال 90 تأکید داشتیم که تمام کالاهای وارداتی باید مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و پیش از تأیید کالای وارداتی فوق از سوی سازمان استاندارد، نباید در بازار عرضه شود.

وی تصریح کرد: در این سال به طور اجباری تمام کالاها و محصولاتی که بر‌اساس قوانین جاری وارد کشور و در بازار عرضه شد، مورد بررسی سازمان قرار گرفت و تنها در صورت داشتن علامت استاندارد اجازه توزیع می‌گرفت.

این مسئول تأکید کرد: اجرای طرح فوق موفق بود و باید در سال‌ جاری و سنوات آینده با جدیت بیشتری اجرای آن را پی‌گیری کنیم.

* نقش استاندارد در حمایت از تولید ملی

برزگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: دو بخش باید در این زمینه مورد توجه جدی قرار گیرد که عبارت است از نظارت و مدیریت واردات و دیگر افزایش کیفی محصولات و تولیدات داخلی.

وی ادامه داد: در حوزه داخلی استانداردسازی تمام تولیدات و محصولات و افزایش کیفی آن تنها راه برای تحقق حمایت از تولید ملی است و به طور قطع با تولید محصولات بی‌ارزش و بی‌کیفیت نمی‌توانیم به این هدف مهم دست‌ پیدا کنیم.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور تأکید کرد: در این حوزه سازمان استاندارد آمادگی کامل دارد تا وظیفه خود را به بهترین شکل به ویژه در حوزه تحقیقات و پژوهش انجام دهد.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول