اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس:

تولید ملی سرلوحه کار مجلس نهم باشد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت و مجلس در سال جهاد اقتصادی مناسب این عنوان نبود، بنابراین لازم است مجلس نهم در سال جدید با سرلوحه قرار دادن حمایت از تولید ملی این کم‌‌کاری را جبران کند.

تولید ملی سرلوحه کار مجلس نهم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید‌رضا فولادگر در جمع اصولگرایان شرق اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: نام‌گذاری سال جدید که در ادامه نام‌گذاری‌ سال‌های گذشته جنبه اقتصادی دارد نگرانی و دغدغه رهبر انقلاب را نسبت به این موضوع نشان می‌دهد.

وی افزود: این موضوع به معنای اهمیت نداشتن مسائل فرهنگی، سیاسی و موارد دیگر نیست بلکه نشانه آن است که در زمینه‌های اقتصادی لازم فعالیت بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت کشور در مسائل سیاسی داخلی و خارجی تثبیت شده و اگر به رخدادهای سیاسی سال‌های گذشته بنگریم این موضوع به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه جریان فتنه بزرگ‌ترین برنامه دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، یادآور شد: جریان فتنه در سال گذشته با بصیرت مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به خوبی فیصله یافت و خطر جریان انحرافی نیز شناخته شده و دیگر مشکل اصلی نظام نیست، ضمن اینکه نگرانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات نیز اکنون برطرف شده است.

فولادگر در ادامه بیان داشت: گر چه از ماه‌های آینده به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها بار دیگر فضایی سیاسی بر کشور حاکم می‌شود، اما دغدغه چندانی با توجه به تثبیت مسائل سیاسی در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به انقلاب‌های اخیر در  کشورهای اسلامی منطقه تأکید کرد: هم‌اکنون سیاست خارجی ایران نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد و پس از بیداری‌ اسلامی ماه‌های گذشته موقعیت ایران بیش از پیش در منطقه و دنیا تثبیت شده که این موضوع باید انگیزه بیشتری در مسئولان نظام ایجاد کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: مذاکرات اجلاس 1+5 که در روزهای گذشته برگزار شد نتایج مثبتی در پی داشته و می‌توان گفت کشور ایران در عرصه سیاست خارجی به خوبی فشارها را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه هم‌چنان در زیرساخت‌های فرهنگی کشور مشکل داریم، گفت: مشکلات این حوزه‌ها با برنامه‌ریزی صحیح محافل فکری برطرف می‌شود.

فولادگر با بیان اینکه در شرایط فعلی مسائل اقتصادی کشور بر موارد دیگر ارجح است، افزود: لازم است در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم که افزایش نرخ رشد اقتصادی محقق شده، فضای کسب و کار بهبود یابد و موانع تولید برطرف شود و در آن صورت است که به اهداف اقتصادی موجود در چشم انداز بیست ساله دست پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت و مجلس در سال جهاد اقتصادی مناسب نبود، اظهار داشت: البته در سال گذشته قانون کسب و کار تدوین و طرح کمیسیون صنایع نیز مطرح شد و ادامه مراحل تصویب آن نیز با توجه به نام‌گذاری سال جدید پس از تغییراتی در سال جاری انجام می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: با وجود اینکه تصویب این قوانین زمان زیادی از نمایندگان مجلس گرفت، اما توجیه مناسبی برای کم کار کردن آنها نیست و مجلس در سال جدید باید تولید ملی را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: مقابله با تورم، نقدینگی سرمایه‌دار، مقابله با تحریم‌ها، جلوگیری از واردات بی‌رویه و ایجاد اشتغال از جمله اقداماتی است که برای حمایت از تولید ملی می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول