اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

بانک‌ها برای افزایش تولید ملی همکاری کنند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بانک‌ها و مؤسسات مالی به وسیله همکاری با مراکز دولتی، نسبت به افزایش تولید ملی در کشور گام بردارند.

بانک‌ها برای افزایش تولید ملی همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با هیئت مدیره موسسه مالی اعتباری مهر قم اظهار کرد: انقلاب ایران سبب رواج بانکداری اسلامی در کشور شد و این امر نیز یکی دیگر از زحمات امام خمینی(ره) بوده است.

وی افزود: نخستین مسئله در کار بانکداری، حرکت بر اساس ضوابط دینی است زیرا یکی از مشکلات موجود در کشور در دوران ستم شاهی، ربوی بودن این گونه امور بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی، رباخواری هم ردیف با محاربه با خداوند قرار گرفته است، گفت: پس از انقلاب، مسئولین تلاش زیادی کردند تا مقوله ربا را از سیستم پولی کشور حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در این خصوص صورت گرفته و کارشناسانی از حوزه علمیه و آشنا به امور بانکی به مدیران بانک‌ها معرفی شده‌اند تا مشکل ربا در کشور حل شود.

حسینی بوشهری با تاکید بر فاصله نگرفتن از مبانی دینی در امور بانکی افزود: مدیران مؤسسات مالی و اعتباری باید به طور مرتب کارهای خود را بررسی کرده و میزان تسهیلات پرداخت شده و دریافت شده را به دقت زیر نظر داشته باشند.

امام جمعه قم خواستار تشکیل اتاق فکر ویژه مدیران بانک‌ها شد و گفت: وجود شما در قم موجب نهادینه شدن فرهنگ دینی در زمینه بانکداری برای تمام کشور خواهد شد.

حسینی بوشهری با تاکید بر اعتمادسازی توسط بانک‌ها در سطح جامعه ابراز کرد: باید با امکانات موجود این مسئله را تحقق بخشید و موسسه مالی و اعتباری مهر نیز باید در همین قالب کار خود را ادامه دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، منشأ اعتمادسازی را گره‌گشایی از کار مردم دانست و عنوان داشت: زمانی که مردم عملکرد صحیح و دینی بانک‌ها را ببیند، اعتمادشان جلب شده و نقدینگی خود را در اختیار مؤسسات مالی قرار می‌دهند تا آنها نیز با تجمیع سرمایه‌ها، مشکلات جامعه را حل کنند.

وی با اشاره به روایات فراوانی که در خصوص اهمیت حل مشکلات مردم وارد شده است، افزود: در شرایط کنونی مردم مشکلاتی مالی برای مسائلی چون ازدواج، کار و دیگر موارد داشته و حل مشکل آنها ثواب زیادی دارد به طوری که در برخی احادیث، بهشت برای کسانی که به حل مشکلات دیگران اشتغال دارند تضمین شده است.

حسینی بوشهری خواستار خوشرویی کارمندان و مدیران بانک در برخورد با ارباب رجوع شد و بیان داشت: یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه بانکداری که رهبر انقلاب نیز تاکید فراوانی روی آن دارند، پیشگام بودن مؤسسات مالی و بانک‌ها در ارتقا تولید ملی است.

امام جمعه قم با اشاره به تعطیلی برخی کارخانجات یا بیکار شدن کارگران به دلیل نبود نقدینگی تصریح کرد: مدیران بانکی باید با مسئولان استان همفکری کرده و تا نیمه سال نرسیده، مشکلات را حل کنند.

وی افزود: مؤسسات مالی و اعتباری می‌توانند سهم عمده‌ای در توسعه شهرک‌های صنعتی و افزایش تولید ملی داشته باشند بنابراین همه شما باید تلاش کنید تا استان قم الگویی مناسب برای این امر در سراسر کشور باشد.

حسینی بوشهری با تاکید بر استفاده از سرمایه ایرانی در داخل کشور گفت: مدیران بانک‌های استان قم می‌توانند برای تحقق این امر همکاری گسترده‌ای با استانداری و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی قم داشته باشند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول