اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تایباد:

تداوم جهاد اقتصادی با حمایت از تولید ملی میسّر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تایباد گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری و تداوم جهاد اقتصادی با حمایت از تولید ملی چراغی برای ما و به نفع جهان اسلام است.

تداوم جهاد اقتصادی با حمایت از تولید ملی میسّر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، محمدعارف عارفی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تایباد در سال 91 که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تایباد برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: این شعار چراغی است برای ما که به نفع جهان اسلام است.

وی افزود: دشمنان به دنبال آن هستند تا با تحریم‌ها و ایجاد مشکلات یک نارضایتی اجتماعی به وجود آورند و موجی را ایجاد کنند و فتنه‌ها را سازماندهی کنند و فتنه‌ای هم‌چون فتنه 88 ایجاد نمایند، اما تدبیر مدبرانه مقام معظم رهبری همه این ترفندها را نقش بر آب کرد.

نماینده عالی دولت از وجود بیش از 2.5 میلیون اتباع خارجی در کشور خبر داد و گفت: باید با تلاش بیشتر این فرصت شغلی بازگردد و به دست خودمان سر و سامان بگیرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد به بحث مبارزه با کالای قاچاق و ارز در سال 90 اشاره کرد و از همت ادارات گمرک، تعزیرات حکومتی و شرکت نفت، مرزبانی و سایر دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی در بحث مبارزه با کالای قاچاق به ‌ویژه سوخت تقدیر کرد و با اشاره به محکومیت یک شرکت در یک پرونده قاچاق سوخت به 121 میلیارد تومان جریمه و دو سال حبس تعزیری مدیرعامل حجم تقریبی جرایم قاچاق سوخت در سال 90 در شهرستان تایباد را حدود 300 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی گفت: شهرستان تایباد به همت و تلاش مسئولان رتبه چهارم استان را در بحث پروژه‌های عمرانی کسب کرد که باید تلاش شود در ماه‌های آینده این رتبه به بالاتر برسد.

رئیس شورای اداری شهرستان تایباد اعلام کرد: در طول سال گذشته حدود 100 میلیون تومان هزینه کارهای فرهنگی در سطح شهرستان شده که حتی یک ریال آن توسط استان پرداخت نمی‌شود.

وی خواستار انعکاس این موضوع توسط رسانه‌ها شد و گفت: ما برای اجرای مناسبت‌ها در سطح شهرستان مبالغی را نیاز داریم که هزینه می‌شود و متأسفانه هیچ اعتباری در نظر گرفته نمی‌شود و این خود برای شهرستان یک معضل شده است.

وی به ظرفیت‌های موجود در شهرستان در همه زمینه‌های هنری، علمی و ورزشی اشاره کرد و گفت: چهار نفر از هنرمندان کوچک این شهرستان موفق به کسب مدال طلا و برنز در مسابقات کشوری نقاشی (شهر شاد،خانواده شاد) شهرداری تهران شدند.

حجت‌الاسلام حسین کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز در آغاز جلسه شورای اداری شهرستان تایباد در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی اشاره کرد و گفت: باید واردات از کشورهای خارجی را قطع نموده و به تولیدات خودمان تکیه کنیم.

وی حمایت همگانی از کار و سرمایه ایرانی را سبب رونق اقتصادی کشور خواند و گفت: حمایت از کار و سرمایه ایرانی سبب تقویت صنعت ملی می‌شود.

مولوی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد نیز با توجه به شعار سال گفت: شعاری بسیار به جا و کاملی است تا بدین‌وسیله مردم از کالاهای ایرانی بیشتری آگاه شوند البته باید اطلاع‌رسانی نیز صورت گیرد و سازندگان و تولیدکنندگان نیز باید در بحث کیفیت و کمیت کالاها سعی و تلاش کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد نیز در جلسه شورای اداری به اقدامات انجام شده از سوی این اداره در سال 1390 اشاره کرد و گفت: تغییر سیستم‌های دانش‌آموزی تمام مقاطع در سطح شهرستان از سیستم DOS به تحت ویندوز و پشتیبانی از مرحله خرید یا ارتقای سیستم تا نصب اولیه و نگارش‌ها و آموزش عملی، استفاده 34 مدرسه از 89 مدرسه سطح شهر از اینترنت ملی و استفاده 55 مدرسه از 89 مدرسه سطح شهر از اینترنت پرسرعت و استفاده تمام مدارس روستایی از اینترنت همراه اول یا ایرانسل از توفیقات این اداره در بعد توسعه آموزش بوده است.

وی ارتقاء از گروه 2 به 1 در مسابقات قرآن و معارف اسلامی و ایجاد 20 مدرسه قرآن که پنج مدرسه آن هم‌اکنون فعال است و رشد آمار قبول شدگان نسبت به سال گذشته را از موفقیت‌های آموزشی و پرورشی تایباد در سال 90 خواند.

امینی اخذ مجوز دبیرستان نمونه‌دولتی دخترانه دکتر خاکبازان و اخذ چهار مجوز را از دیگر برنامه‌های شهرستان تایباد عنوان کرد.

امینی هم‌چنین از تشکیل کارگروه‌های ویژه برای استقرار هر چه بهتر نظام آموزشی 3-3-6 و افتتاح 20 کلاس درس در سه دبستان در شهرهای مشهدریزه و کاریز و روستای دربند و افتتاح یک سالن ورزشی و افتتاح انبار مرکزی اداره به مناسبت دهه فجر خبر داد و پروژه‌های در حال ساخت را مدرسه 5 کلاسه روستای رهنه، 3 کلاسه روستای سوران و 5 کلاسه خیّرساز در کاریز و احداث سه خوابگاه و کلنگ‌زنی استخر دانش‌آموزی در فضای هنرستان فنی امام علی(ع) و سالن ورزشی دانش‌آموزی در کاریز مشهدریزه و افزایش وام دریافتی صندوق اداره در فروردین‌ماه 1390 از 5 میلیون تومان به 7 میلیون و 500 هزار تومان و برگزاری مراسم افطاری ویژه فرهنگیان و تقدیر ویژه از همکاران نمونه و گازکشی مدارس مشهدریزه، اخذ مجوز راه‌اندازی هنرستان فنی شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در دو رشته جدید برق و حسابداری و صنایع دستی و نقشه‌کشی معماری خبر داد.

وی با تأکید بر هوشمندسازی مدارس گفت: توقع این است که ادارات ضمن همراهی، آموزش و پرورش وسایل پیشرفته و خوبی برای تجهیز مدارس در نظر بگیرند.

محمود بیانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد نیز با ارائه گزارشی روند اشتغال شهرستان را رو به رشد عنوان کرد و از سازش در 76 درصد پرونده‌های اختلافی در سال 90 خبر داد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول