اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد خبر داد

تشکیل کارگروه حمایت از تولید ملی در آموزش و پرورش محمودآباد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش محمودآباد گفت: کارگروه حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی با اولویت فعالیت در حوزه آموزشی و پرورشی در محمودآباد تشکیل می‌‌شود.

تشکیل کارگروه حمایت از تولید ملی در آموزش و پرورش محمودآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با محوریت هفته گرامیداشت مقام معلم صبح امروز در فرمانداری این شهر برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد در ابتدای این نشست با تقدیر از حمایت‌های فرماندار و امام جمعه و تعامل مناسب دستگاه‌های اجرایی شهرستان در پیشبرد اهداف مقدس آموزشی و پرورشی شهرستان، گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مورد اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استقرار نظام 3-3-6، هوشمندسازی مدارس، طرح نور نهضت ملی حفظ قرآن، هدایت تحصیلی، برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم و اسکان نوروز ارائه کرد.

نعمت‌الله فلاح افزایش جذب دانش‌آموزان متوسطه به مراکز فنی و حرفه‌ای و بازنگری کیفیت آموزشی و رشته‌ها با توجه به نیاز بازار کار را از جمله سیاست‌های آموزش و پرورش در سال جاری دانست که در راستای حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام می‌گیرد.

وی افزود: با هدف تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری کارگروه ویژه‌ای برای ارائه راهکارهای عملی و اجرایی در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با اولویت فعالیت در حوزه آموزشی و پرورشی تشکیل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد اجرای زنگ سپاس از معلم، همایش بزرگ تجلیل از فرهنگیان شهرستان، همایش فرهنگیان بازنشسته، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای فرهنگی با حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان، برگزاری همایش حکمت مطهر، عیادت از بیماران صعب‌العلاج فرهنگی، همایش خانوادگی کوهپیمایی و راهپیمایی ویژه فرهنگیان، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلم در مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی با مشارکت بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را از جمله برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته معلم برای ارج نهادن به مقام معلم عنوان کرد.

* آموزش و پرورش جایگاه مهمی در تولید ملی دارد

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش محمودآباد گفت: آموزش و پرورش با توجه به گستردگی کار فرهنگی و تربیت نیروی انسانی متعهد، جایگاه والایی در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارد.

جواد واحدی در این جلسه با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: مقام معظم رهبری با درایت‌های حکیمانه در انتخاب عناوین سال‌ها در واقع چراغ راه را برای جامعه نشان می‌دهند تا توجه همگان را به تلاش و کوشش بیشتر هدایت کنند.

وی ادامه داد: برای تحقق عملی این امر باید مسؤلان با تحرک، نشاط بیشتر و تمام توان زمینه اجرایی شدن فرامین معظم‌له را فراهم کنند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به گستردگی آموزش و پرورش و مخاطبان فراوان این دستگاه عظیم مسؤلیت این عرصه با تربیت نیروی انسانی متعهد برای تحقق این امر بسیار برجسته بوده و آموزش و پرورش جایگاه والایی در این امر دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با تقدیر از تلاش و همکاری مطلوب آموزش و پرورش در اجرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین پذیرش اسکان نوروزی خاطرنشان کرد: این نهاد فرهنگی که نقش بی‌بدیلی در نهادینه کردن هنجارهای اجتماعی و فرهنگی دارد همواره به درستی ایفای نقش کرده و عملکرد قابل قبولی در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در همه عرصه‌ها داشته است.

واحدی با اشاره به سالروز شهادت فیلسوف عالیقدر استاد شهید مرتضی مطهری و نام‌گذاری این روز به نام روز معلم، صداقت، تحلیل درست مسائل سیاسی روز و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز را از ویژگی‌های بارز شهید مطهری برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به جایگاه مقام معلم در دین مبین اسلام امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر و با همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم با تأکید بر معرفی شخصیت و جایگاه علمی استاد مطهری و بزرگداشت مقام و منزلت معلم باشکوه بیشتری برگزار شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان محمودآباد ابراز داشت: باید تجهیز مدارس در اولویت قرار گیرد تا سطح آموزش در مدارس ارتقا یابد.

واحدی متذکر شد: در بازدیدهای به عمل آمده طرح هوشمندسازی مدارس به خوبی پیگیری و اجرا شده که امیدواریم با تلاش بیشتر اعضا شاهد هوشمندسازی کلاس‌های درس بیشتری در سطح مدارس شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول