اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

افزایش تولید ملی نیازمند هماهنگی بخش دولتی و خصوصی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان افزایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیازمند حرکت هماهنگ بخش دولتی و خصوصی ذکر کرد.

افزایش تولید ملی نیازمند هماهنگی بخش دولتی و خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ارسلان ازهاری سه‌شنبه‌شب در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استان کردستان در سنندج، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: شعار امسال در کارگروه اقتصادی استان عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اقتدار لازم در جمهوری اسلامی ایران امنیت لازم بر کشور حکمفرما و بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری به آسانی امکان‌پذیر است.

وی بر هماهنگ بودن اقدامات بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای تولید ملی تاکید کرد و افزود: حمایت‌های بخش دولتی از تولید ملی باید با برنامه‌ریزی بلندمدت صورت گیرد تا منجر به نتیجه مطلوب و رضایت‌بخشی شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه استعداد و زمینه‌های مناسبی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن در کشور ما وجود دارد،گفت: با بالقوه‌کردن و تقویت ظرفیت‌های موجود به راحتی نیاز کشور تامین می‌شود.

ازهاری عنوان کرد: با تحقق امر مذکور کشور ما قادر به تامین و برآورده کردن نیازهای سایر مملکت‌ها خواهد شد و خود نیز بی‌نیاز از واردات می‌شود.

وی خواستار معرفی کالاهای داخلی توسط تولیدکنندگان شد و بیان داشت: تولیدکنندگان باید به خودباوری برسند تا مردم خرید تولیدات داخلی را بر کالاهای خارجی ترجیح دهند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان با معرفی و تبلیغ مناسبی از کالای خود و شناساندن آن به مردم نیز می‌توانند موجب ترغیب و تشویق مردم به خرید تولیدات داخلی شوند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان عنوان کرد: امسال باید با عزم ملی در راستای تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش کنیم.

ازهاری خواستار اعلام برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اقتصادی استان در سال جاری شد و گفت: برنامه‌های امسال منشوری برای حرکت در مسیر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

* بخش صنعت و معدن سربازان عرصه اقتصادی کشور هستند

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته با توجه به اینکه هیچ یارانه‌ای به بخش تولید اختصاص نیافت ولی این بخش جهادگونه عمل کرد.

عبدالله کاردانی عنوان کرد: بخش تولید به شعار جهاد اقتصادی جامه عمل بپوشاند و امسال نوبت حمایت مسئولان از تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون اتکا به تولید داخلی خود قادر به ترقی و پیشرفت نیست، بیان داشت: باید به تمامی مشکلات بخش تولید توجه اساسی شود.

وی تشکل‌های صنعتی را بهترین مشاور و بازوان قوی اداره کار برای دولت دانست و اظهارداشت: در بخش صنعت استان مشکل جرائم بیمه و مالیات وجود دارد که مسئولان باید در راستای حل آن کوشا باشند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول