اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمد وحیدی تأکید کرد

حرکت وزارت دفاع به سمت "توسعه ملی" در سال "تولید ملی"

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع ‌افتخار دارد از طریق سازمان اتکا و با بهره‌گیری از صنایع و مراتع در اختیار با حضور مؤثر ‌به ایفای نقش خود در توسعه ملی عمل کند.

حرکت وزارت دفاع به سمت "توسعه ملی" در سال "تولید ملی"

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در پیامی به نخستین کنگره شتر در مشهد اظهار داشت: رویکردهای علمی در کشور ما، همان‌گونه که جهت‌گیری به علوم و فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر نانو، بایو و سلول‌های بنیادی متمرکز شده باید بر توسعه پرورش شتر نیز ساختار یابد.

وی با بیان اینکه این جهت‌گیری در چند سال اخیر توسط کارشناسان و متخصصان پیشکسوت به گوش مدیران اجرایی کشور رسیده است، افزود: جهت‌گیری این حرکت آن چنان حائز اهمیت است که باید تمام دیدگاه‌های فعالان این بخش شامل دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، صنایع تبدیلی، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، جوامع بومی ـ محلی شتردار، تعاونی‌ها و صاحبان مراتع را در نظر قرار داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: چند سالی است که رویکردهای علمی دنیا به سوی شتر، این حیوان پر ارزش، جهت‌ یافته و ارزشمندی آن در درمان بیماری‌هایی چون دیابت، هپاتیت، سرطان و بیماری‌های آلرژیک به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه در این‌باره حتی کشورهای پشرفته‌ای که اساساً از وجود این دام در مراتع آنها خبری نیست، بیش‌ترین سهم در این تحقیقات را به خود اختصاص داده‌اند، یادآور شد: از این‌رو مجامع دنیا این حیوان را دام 20 سال آینده دنیا معرفی کرده‌اند تا با انجام مطالعات و تحقیقات در زوایای ناشناخته آن به نتایج شگفت‌انگیز بیش‌تری در این زمینه دست یابند.

وحیدی با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر این جهت‌گیری آغاز شده و توسط کارشناسان و متخصصان پیشکسوت به گوش مسئولان اجرایی رسانده شده است، افزود: در همین راستا وزارت دفاع هم افتخار دارد از طریق سازمان اتکا و با بهره‌گیری از صنایع و مراتع در اختیار با حضور مؤثر در این زمینه با برنامه‌ریزان، مجریان و متخصصان این موضوع مهم همراهی کرده و به ایفای نقش خود در توسعه ملی عمل کند.

انتهای پیام/‌ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول