اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نطنز قمصر در مجلس:

حق مصرف‌کننده در حمایت از تولید ملی نادیده گرفته نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نطنز مصر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دقت کنیم که در راستای حمایت از تولید ملی و سرمایه داخلی از حق مصرف‌کننده در برخورداری از کالاهای با کیفیت غافل نشویم.

حق مصرف‌کننده در حمایت از تولید ملی نادیده گرفته نشود

محمد ضابطی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال است که سکاندار رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با شرایط کشور به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و موارد دیگر به طور کامل آشنا هستند، نام‌گذاری‌های ایشان تاکنون بسیار فکورانه بوده است.

وی افزود: مجموعه‌های اجرایی کشور مانند قوه مقننه و قضاییه در اجرای این طرح‌ها چندان موفق نبوده‌اند و بیش‌تر به صورت و کلام توجه کرده‌اند تا معنا و عمل را دریابند.

نماینده مردم نطنز قمصر درباره چگونگی حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: گر چه اکنون حمایت از کار و سرمایه برعهده افراد اندکی در کشور است، اما برای هر کاری که برای مملکت انجام شود باید کلان مملکت را در نظر بگیریم چرا که بیش‌تر جمعیت کشور را مصرف‌کنندگان تشکیل می‌دهند و گروه نخست نیز به نوعی زیرمجموعه این گروه هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعرفه خودروهای خارجی 10 درصد کاهش یافت، تأکید کرد: با وجود اینکه خودروهای داخلی هم‌تراز مدل‌های خارجی آن نیست، اما با کیفیتی گزاف به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد، هدف از این کار ایجاد رقابت بیشتر در کارخانه‌های ایرانی و افزایش کیفیت بود اما پس از عید نوروز بار دیگر این تعرفه را با بهانه‌هایی بالا بردند.

ضابطی با اشاره به کیفیت نامطلوب کالاهای داخلی و عدم رعایت استانداردهای لازم به ویژه در تولید خودرو ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی ایران دلیلی بر تولید کالاهای نامرغوب توسط تولیدکنندگان داخلی نیست و نباید مردم را مجبور کرد به سبب عدم ورود کالاهای خارجی به هر قیمتی این کالاها را خریداری کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین علاوه بر حمایت از تولید سرمایه داخلی نباید تدوین استاندارهای کالاهای داخلی را فراموش کنیم و موانع قانونی برای عدم رعایت این استانداردها باید لحاظ شود به گونه‌ای که بدون دارا بودن این استانداردها کالای داخلی و خارجی حق ورود به بازار را نداشته باشد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در ادامه بیان داشت: این موضوع در کشورهای پیشرفته به خوبی رعایت شده و به صورت قانون درآمده است به گونه‌ای که کالاهای چینی که به تمام جهان ارسال می‌شود در آمریکا کیفیت دیگری دارد چرا که بدون گرفتن برخی نشان‌ها حق ورود به این کشور را ندارد.

وی تصریح کرد: نباید به بهانه فرمایش رهبر معظم انقلاب تنها به تولیدکنندگان بیندیشیم و اجازه دهیم کالاهای خود را با کیفیت نازل به دست مصرف‌کننده ایرانی برسانند چرا که مصرف‌کننده نیز حق و حقوقی دارد.

ضابطی ادامه داد: می‌توان در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب تحریم‌ها را فرصت تلقی کرد و با پژوهش داخلی، انتقال تکنولوژی و فعالیت‌های مجموعه‌های دانشگاهی کیفیت کالاها را نیز افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: در راه وضع قوانین مناسب در راستای حمایت از تولید ملی مجلس نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد و لازم است نمایندگان نیز در کنار دیگر افراد دست‌اندرکار نظام تمام اراده و همت خود را به کار گیرند و در راه تحقق شعار سال جاری  راهکارهای صحیحی را به کار ببرند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول