اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه هیئت نمایندگان

درخواست اتاق تعاون، اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها است

خبرگزاری فارس: اعضای اتاق بازرگانی استان زنجان، خواستار نشدن اجرای مرحله دوم هدفمند شدن یارانه‌ها شدند.

درخواست اتاق تعاون، اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان، رئیس اتاق زنجان در دهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق زنجان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای چهارمین سال متوالی از حوزه اقتصاد، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را برای سال 91 انتخاب کردند که این موضوع باعث ایجاد انگیزه مضاعف در تولیدکنندگان خواهد شد هر چند این مبحث مسئولیت و وظایف اتاق را نیز خطیرتر می‌کند و باید اتاق جلسات و کمیسیون‌ها را به صورت جدی تر برگزار کند.

علی یگانه فرد در ادامه از اتمام برنامه اتوماسیون و نوسازی اداری اتاق، صدور کارت بازرگانی هوشمند و راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات مشاوره، انتقال دبیرخانه کمیته واحدهای مشکل‌دار به اتاق و حل و فصل مشکلات بیش از 30 واحد تولیدی ظرف 3 ماه گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم ظرف 3 ماه آینده شورای حل اختلاف نیز در اتاق راه‌اندازی شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان همچنین از امضای تفاهم‌نامه با سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان امور اقتصادی و دارایی در سال گذشته خبر داد و گفت: اتاق علاوه بر امضای این تفاهمنامه‌ها، حول محور برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت پنج میزگرد تخصصی برگزار کرد که نتایج این میزهای تخصصی جمع‌بندی و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

تقسیط بدهی 60 درصد واحدهای مشکل‌دار، اعزام یک هیئت تجاری به ارمنستان و پذیرش یک هیئت مجاری نیز از دیگر اقدامات اتاق در سال گذشته بود که باید افتتاح دفتر تجاری اتاق زنجان به نمایندگی از اتاق‌های سراسر کشور در کربلا را نیز به کارنامه اتاق اضافه کرد.

صدور 56 کارت بازرگانی حقوقی و 66 کارت بازرگانی حقیقی نیز در سال 90 توسط واحد صدور کارت اتاق برای متقاضیان انجام گرفت.

در ادامه این نشست رئیس اتاق زنجان از صادرات 630 میلیون دلار کالای تولیدی استان از گمرکات کشور خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی شده است که این رقم امسال به 800 میلیون دلار افزایش یابد. در ادامه این نشست برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال 91 بررسی و به همراه تقویم جلسات ماهانه به تصویب اعضای هیئت نمایندگان رسید.

در ادامه عضو هیئت نمایندگان اتاق زنجان ضمن ارائه گزارش از آخرین اخبار اقتصادی کشور از کاهش تولید گندم در سال آتی خبر داد و گفت: این اقدام باعث افزایش نرخ گندم در کشور خواهد شد، که باید با واردات موقت گندم مانع از بروز مشکل برای واحدهای صادر کننده آرد شویم.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی در صورت افزایش یارانه‌ها از موضوعات مهمی بود که در این نشست اعضا خواستار اجرا نشدن مرحله دوم هدفمند شدن یارانه‌ها شدند.

اخذ ارز دولتی برای تجار و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی از دیگر خواسته‌های اعضای هیئت نمایندگان در این نشست بود.

اعضای هیئت نمایندگان اتاق در این نشست خواستار دعوت از امام جمعه و نمایندگان مجلس برای شرکت در جلسات ویژه به صورت منظم شدند.

همچنین در این نشست بالا بودن حق نرخ بیمه در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر، بازنگری کتاب تعرفه قیمت کالاهای صادراتی، بالا بودن نرخ علوفه در ایران به دلیل گران ‌بودن هزینه حمل و نقل و کارگر و از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

از سوی دیگر با توجه به چهارمین سفر ریاست جمهوری به استان، یکی از اعضا پیشنهاد کرد پنج طرح بزرگ مقیاس به صورت ویژه پیگیری و به عنوان مطالبات استان برای اجرا در این سفر مطرح شود.

همچنین سیروس میانجی از اختصاص 170 میلیارد تومان به بانک‌های کشاورزی استان با نرخ پنج درصد برای انجام طرح‌های وابسته به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: امیدواریم استان قادر به جذب این مقدار اعتبار باشد و همراهی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول