اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

هدفمندی یارانه‌ها استراتژی مهم اقتصادی و اجتماعی کشور است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: طرح «هدفمندی یارانه‌ها» استراتژی مهم اقتصادی اجتماعی کشور است و نباید تنها در قالب یک طرح در میان الفاظ و اخبار تعریف شود.

هدفمندی یارانه‌ها استراتژی مهم اقتصادی و اجتماعی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق یکشنبه شب در دیدار با جمعی از فعالان بخش صنعت تبریز طرح هدفمندی یارانه‌ها را یک حرکت اصلاحی بنیادی دانست و اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف متعالی این طرح باید همه اجزای آن به صورت دقیق و مستمر اجرا شود تا از بروز مشکلات اقتصادی برای مردم و تولیدکنندگان داخلی جلوگیری به عمل آید و این طرح، یک طرح منطقه‌ای و یا صنفی نیست که هرکس آن را به نوعی تفسیر کند و یا مصادره به میل کرده و یا با اساس آن مخالفت کند.

وی افزود: اگر تا دیروز ارائه‌ تسهیلات و یارانه‌ها به صورت فله‌ای و کنترل نشده، افتخار برخی گروه‌ها و دولت‌ها بوده است، امروزه اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه‌ها و باور داشتن نتایج آن سبب افتخار و نشان‌دهنده توانمندی مسئولین است مشروط بر آنکه با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان اقتصادی و سیاست‌مداران دلسوز و آینده‌نگر معایب و نواقصات این طرح مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و موارد تدوین شده در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ کشور را مهم‌ترین منابع برای تصویب و اجرای طرح‌های اقتصادی کشور دانست و افزود: دولت دکتر احمدی‌نژاد استارت اجرای این استراتژی ملی را زده و افتخار آن نیز به نام دولت نهم ثبت شده است اما این امر دلیل بر بی‌عیب و نقص بودن اجرای آن نیست.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها قطعا به منابع مالی ارزان و بی‌حد و حصر برخی از افراد لطمه زده است ولی باید توجه داشت که در مقطع کنونی و برای از میان برداشتن فاصله‌های طبقاتی و دمیدن روح امید به آینده و جلب اعتماد بیشتر مردم به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بسیار مؤثر است.

شایق گفت: ۱۴ ماه از اجرای این طرح گذشته و این مدت در مقایسه با ۳۲ سال قبل از آن که بنا به دلایل و شرایط خاص کشور اعطای یارانه‌ها به صورت عام بوده و به بدعتی غلط و ناکارآمد تبدیل شده بود، زمان اندکی است و قطعا فرصت بیشتری لازم است تا آثار مثبت این طرح در بدنه جامعه به خصوص قشر آسیب‌پذیر بیشتر و بهتر دیده شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح در این مدت کوتاه، معایب و خلاء‌های خاص خود را نشان داده است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجلس و دولت و تجمیع نظرات و انتقادات همه‌ کارشناسان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور اعم از مخالفان منصف و موافقین دلسوز در ادامه‌ راه، زمینه برای اجرای مساعدتر و بهتر آن فراهم شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی کارشکنی در راه اجرای این استراتژی ملی از سوی گروه‌های سیاسی و برخی کارگزاران و مدیران را مورد قبول ندانست و تصریح کرد: در شرایطی که کشورمان با منابع نفتی و ارزی محدود با انواع تحریم‌های اقتصادی سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند، اجرای طرح‌های جامع اقتصادی به ویژه اصلاح الگوی مصرف که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته باید مدنظر همه‌ دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تأثیرات مثبتی که می‌تواند اجرای آن بر بدنه‌ جامعه‌ی ما و اقشار آسیب‌پذیر آن داشته باشد، به نحوه‌ اجرای آن، بخشنامه‌ها و برخی مجریان آن انتقادات بسیاری دارم که بارها از تریبون‌های گوناگون اعلام داشته‌ام و از این پس نیز دردها و حرف‌ها و نظرات تابعه مردم آذربایجان را در کرسی‌ها و تریبون‌های بالاتر واگویه خواهم کرد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول