اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سبزوار محقق شد

جذب 4 میلیارد ریال اعتبارات قانون هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از جذب 4 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار در مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها در این شهرستان خبر داد.

جذب 4 میلیارد ریال اعتبارات قانون هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدجواد ایزدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با مثبت ارزیابی‌کردن قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: با اجرای این طرح و افزایش تعرفه‌های حامل‌های انرژی، هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته و دولت با اجرای 11 بسته حمایتی در بخش کشاورزی به دنبال کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری در تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: باید به سمت حذف یارانه‌ها برای تبدیل عرصه تولید به عرصه واقعی حرکت کنیم.

وی از مشکلات اجرای طرح‌های حمایتی به اختلاف سطح تولیدکنندگان خرد و کلان اشاره کرد و نخستین تاثیر قانون هدفمندی یارانه‌ها را بالا رفتن هزینه‌ها از جمله هزینه سوخت و حمل و نقل عنوان کرد و ادامه داد: نخستین مشکل ایجاد شده برای تولیدکنندگان خرد که عمده تولیدکنندگان را تشکیل می‌دهند، کمبود نقدینگی آنهاست.

وی اظهار داشت: این تسهیلات به لحاظ کمی با حجم تقاضای تولیدکنندگان شهرستان هم‌خوانی نداشت و به تولیدکنندگان صنعتی دارای مجوز اختصاص یافت و تولیدکنندگان سنتی از آن بهره‌ای ناچیز بردند و این را می‌توان احتمالا عاملی برای حذف کشاورزان خرد از چرخه تولید به شمار آورد.

ایزدیان گفت: اصلاح ساختار طرح‌های حمایتی اگر به گونه‌ای باشد که تمام بهره‌برداران از امتیازات آن بهره‌مند شوند این مشکلات برطرف می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خاطرنشان کرد: در مرحله اول 427 نفر از بهره‌برداران موفق به دریافت تسهیلات شدند.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول