اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خبر داد

صرفه‌جویی 6 درصدی آب کشور پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصرف آب در کشور شش درصد کاهش یافته است.

صرفه‌جویی 6 درصدی آب کشور پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید مهدی ثمره هاشمی پیش از ظهر امروز در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب بابل اظهار داشت: هدف از بازدید پروژه‌ها بررسی عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان‌ها است و رسیدن به این اصل مهم که شیوه کارکردن آنها نسبت به برنامه‌ها در چه وضعیتی بوده و سرعت پیشرفت و یا عقب‌ماندگی آنها در چه حدی است.
وی تصریح کرد: در این سفر بازدیدی از پروژه‌های در دست اجرا مازندران در شهرهای ساری و بابل داشتیم،  تصفیه‌خانه فاضلاب ساری از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قرار است آب سد شهید رجایی به آن تصفیه‌خانه انتقال یافته و شهر ساری و دیگر شهرهای مازندران را پوشش دهد.
وی با اشاره به اینکه در بخش تصفیه خانه‌ها با کمبود منابع مالی مواجه هستیم، بیان داشت: چون در بحث تصفیه‌خانه‌ها با کمبود منابع مالی مواجه هستیم برای تصفیه‌خانه ساری پیشنهاد دادیم خود پیمانکار سرمایه‌گذاری کرده و ما نیز با جلسه‌ای که در تهران خواهیم گذاشت بر روی مدل‌های مالی مختلف مذاکره خواهیم کرد تا تصفیه‌خانه زودتر از موعد مقرر پیش‌بینی شده به بهره برداری برسد.
ثمره هاشمی تصریح کرد: درباره تصفیه‌خانه بابل نیز که تکمیل و به بهره‌برداری رسید امیدواریم تا با سرعت بیشتری داخل شهر تکمیل و وصل شود تا این تصفیه‌خانه نیز با حداکثر ظرفیت به بهره‌برداری برسد.
وی اذعان داشت: پروژه‌های فاضلاب هزینه‌بر و هم زمان‌بر هستند و هزینه‌های زیادی نسبت به تولید آب دارند اگرچه بخش عمده مشکلات به کمبود اعتبار برمی‌گردد ولی روش‌های دیگری را برای تامین منابع مالی پیش‌بینی کردیم که از جمله استفاده از تسهیلات بانک جهانی است که در ساری هم اتفاق افتاد و سایر روش‌ها نیز با عمل به آن روش‌ها تسریع می شود.
معاون وزیر نیرو افزود: این تصفیه‌خانه با اعتباری بیش از100 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
ثمره‌هاشمی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی به عمل آمده باید 34 طرح فاضلاب تا پایان سال جاری به پایان برسد و 100 درصد اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها نیز دراختیار ما قرار گیرد ولی تاکنون این اعتبارات به ما پرداخت نشده است ولی ممکن است 20 درصد این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: از کیفیت کار تصفیه‌خانه ساری و بابل بسیار راضی هستیم به‌طوری که تصفیه‌خانه ساری یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های کشور و دنیا است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول