اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اجرای مطلوب مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی به خصوص بسته‌های حمایتی با تأکید بر اصلاح سیستم واحدهای پر مصرف انرژی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برای سال آینده است.

اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی

محمدرضا نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به طرح‌های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان به مناسبت دهه فجر بیان داشت: به مناسبت ایام دهه فجر تعداد 315 طرح اجرایی شده که در راستای آن برای 2 هزار و 518 اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان طی مدت زمانی بیش از دو سال از دولت دهم در مقایسه با تمام پروژه‌های افتتاحی در چهار ساله دولت نهم افتتاح یک هزار و 892 پروژه در زمینه‌های مختلف تولیدی، زیربنایی و خدماتی با حجم سرمایه‌گذاری 3 هزار و 771 میلیارد ریال را به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به آمار این نوع پروژه‌ها در سال‌های اخیر افزود: در حال حاضر از لحاظ تعداد پروژه 74 درصد و از لحاظ سرمایه‌گذاری، این سازمان 60 درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

وی از پروژه‌های شاخص دهه فجر سال‌جاری این سازمان سخن گفت و تصریح کرد: شبکه آب‌رسانی 3 و 4، گلخانه پارادایس، مجتمع گاوداری گلدشت نمونه، شرکت آریان لبن نقش جهان، باغ 400 هکتاری برزک، گاوداری شیری شرکت نعیم گلپا، کشت و صنعت مجتمع امداد سپاهان، گاوداری شیری و برج‌های مسکونی آفتاب از شاخص‌ترین طرح‌های این سازمان هستند.

نریمانی با اشاره به اولویت‌های اجرایی و برنامه‌های ده‌گانه سازمان جهاد کشاورزی استان در سال 91 گفت: توجه ویژه به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با افزایش راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی از جمله روش‌های نوین آبیاری، شبکه‌های فرعی، ایزولاسیون انهار سنتی، تسطیح دقیق یکی از برنامه‌های مهم این سازمان برای سال آینده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی سازمان برای سال گذشته اجرای مطلوب مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی به خصوص بسته‌های حمایتی با تأکید بر اصلاح سیستم واحدهای پر مصرف انرژی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از توسعه واگذاری امور تصدی‌گری به بخش غیر دولتی سخن گفت و بیان داشت: این واگذاری‌ها با محوریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و شرکت‌های تحت پوشش آن است که از اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان برای سال آینده است.

وی افزود: توجه جدی به تولید محصولات ویژه در بخش کشاورزی، افزایش سطح مبارزه بیولوژیک با بیماری‌ها و آفات گیاهی، گسترش آموزش‌های کاربردی و ترویجی در سطح مزارع، حمایت از تغییر الگوی کشت از محصولات زراعی، حمایت از تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنایع تبدیلی و اقتصادی کردن ظرفیت واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برای سال آینده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول