اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد

افزایش سهم درآمدی اقشار پایین جامعه با هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس:‌ استاندار خراسان‌جنوبی به بیان اثرات مثبت هدفمندی یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اثرات مهم اجرای این قانون افزایش سهم درآمدی اقشار پایین جامعه است.

افزایش سهم درآمدی اقشار پایین جامعه با هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌های خراسان‌جنوبی اظهار داشت:‌ براساس آمار و اطلاعات موجود هدفمندی یارانه‌ها در کشور به خوبی اجرا شد و امروز شاهد برخی از اثرات این قانون در سطح کشور هستیم.

وی افزود: برخلاف همه تبلیغات سوئی که در مورد عواقب اجرای این قانون در کشور انجام می‌شد که بیشتر موضع‌گیری‌هایی بی‌منطق بوده، اثرات اجرای این قانون در دهک‌های مختلف جامعه مشخص شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سهم 40 درصد پایین جامعه از میزان درآمدها در سال 88 قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها 16 درصد بود که در شش ماهه سال 90 این رقم به 17.27 درصد رسیده است.

رشید ادامه داد:‌ هم‌چنین سهم 40 درصد دهک‌های پایین جامعه در سال 88 به میزان بیش از 37 درصد بوده که این رقم در شش ماهه نخست سال 90 به 38.78 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر سهم 20 درصد بالای جامعه که در سال 88 رقم 46.31 درصد درآمد جامعه بوده در شش ماهه نخست سال جاری به 43.95 درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: براساس این آمار سهم درآمدی 40 درصد دهک‌های پایین جامعه که هشت دهک را تشکیل می‌دهند، افزایش پیدا کرده و سطح رفاه 20 درصد بالای جامعه نیز کاهش پیدا کرده است.

*صرفه‌جویی‌های مناسبی پس از هدفمندی صورت گرفت

رشید گفت:‌ پس از هدفمندی یارانه‌ها شاهد کاهش مصرف مردم در گاز، برق و آب هستیم که تا حدودی اهداف صرفه‌جویی پس از هدفمندی یارانه‌ها محقق شده است.

وی با بیان اینکه برکات هدفمندی یارانه‌ها کاملاً روشن است، اظهار داشت:‌ صرفه‌جویی‌هایی که انجام شده در این مدت قابل توجه است و از طرف دیگر بهره‌وری در جامعه نیز تا حدودی افزایش داشته است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: براساس آمار صرفه‌جویی‌ها در بخش روستایی بیشتر بوده و از طرف دیگر درآمد در بخش روستایی نیز بیشتر بوده است.

*اگر هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد امروز با مشکل جدی مواجه می‌شدیم

رشید ادامه داد: ‌اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد با وضعیت تحریم‌های انجام شده، کشور با مشکلات جدی مواجه می‌شد و این کار بزرگ با همکاری دولت و مردم انجام شده و امروز اثرات آن روشن است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول