اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت مذهبی استان زنجان تاکید کرد

کاهش انحرافات و افزایش امنیت با ثبت هیئت‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت مذهبی استان زنجان گفت: ثبت هیئت‌های مذهبی موجب کاهش انحرافات و افزایش امنیت هیئت‌ها می‌شود.

کاهش انحرافات و افزایش امنیت با ثبت هیئت‌های مذهبی

سید افضل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی بعد از ثبت زیر نظر شورای هیئت مذهبی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: از هیئت‌هایی که هنوز مجوز نگرفته‌اند، برای ثبت و ارائه مجوز استقبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از هیئت‌ها بر اساس معیارهای شورای هیئت مذهبی، هیئت استاندارد محسوب نمی‌شود، خاطر نشان کرد: هیئت‌هایی که مکان مشخصی ندارند و به صورت پراکنده در مکان‌های مختلف مراسم خود را برگزار می‌کنند، هیئت‌های استانداردی به شمار نمی‌روند.

رئیس شورای هیئت مذهبی استان زنجان با بیان اینکه برخی از هیئت‌هایی که تاکنون ثبت نشده‌اند شرایط لازم برای تایید و ثبت یک هیئت را ندارند، تصریح کرد: هیئت‌های ثبت نشده در استان زنجان زیاد است و باید ساماندهی شود.

وی همچنین یادآور شد: تعدادی از هیئت‌ها نیز از سال‌های گذشته موفق به کسب مجوز شده‌اند اما در حال حاضر مکان مشخصی ندارند که شورای هیئت مذهبی استان زنجان با این هیئت‌ها نیز کنار می‌آید.

موسوی با تاکید بر اینکه شورای هیئت مذهبی یک تشکل مردم نهاد است، ادامه داد: در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برنامه‌هایی که مورد تایید شورای مرکزی و شورای هیئت مذهبی استان زنجان باشد، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و مراسم‌‌های ویژه ایام فاطمیه در شهرستان‌های استان زنجان به تفکیک برگزار می‌شود، اضافه کرد: اجرای امور و برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین اولویت‌های این ایام محسوب می‌شود.

دبیر شورای هیئت مذهبی کشور به تشکیل کمیته‌های ویژه ایام فاطمیه در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری گفتمان‌ها، اعزام مبلغان، پیوند مسجد و مدرسه و مراسم عزاداری از جمله برنامه‌های هر شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول