اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان:

قرآن محوری در هیئت‌های مذهبی الزامی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان گفت: قرآن محور بودن در هیئت‌های مذهبی الزامی است.

قرآن محوری در هیئت‌های مذهبی الزامی است

علیرضا مهران‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسجد محور بودن هیئت‌های مذهبی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی مراسم خود را در مساجد برگزار کنند، خاطر نشان کرد: اختلافات موجود در مساجد نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هم ‌فکری رفع شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان با بیان اینکه آموزش نیز باید به عنوان یکی از محورهای مورد نظر در هیئت‌ها باشد، اضافه کرد: با توجه به اینکه مبدا همه تحولات علم، اندیشه و فکر است، بنابراین جهت‌گیری برنامه‌های هیئت‌ها باید آموزش محوری باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح عقاید و افکار غلط در هیئت‌ها صورت می گیرد، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های هیئت‌ها در این راستا استفاده کرد و برنامه‌های غنی برگزار کرد.

مهران‌فر به روحانی محور بودن هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: وجود و حضور روحانی‌ها در مجالس و عزاداری‌ها در راستای آموزش اخلاق، مباحث اعتقادی، قرآن و تفسیر آیات و دعاهای مختلف اهمیت زیادی دارد که باید در هیئت‌ها رعایت شود.

وی به برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی در قم و مشهد اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در راستای ارتقای سطح فرهنگی توسط شورای هیئت مذهبی شهرستان زنجان برگزار شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم تصریح کرد: پرداختن به قرآن و ترغیب مردم به فهم و درک و تفسیر این کتاب مقدس از اهداف آن‌ها محسوب می‌شود.

وی به فعالیت ارزشمند کمیته بانوان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: برنامه‌های فرهنگی زیادی توسط این کمیته در سطح شهرستان زنجان انجام می‌شود که قابل تقدیر است.

مهران‌فر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 700 هیئت مذهبی در شهرستان زنجان وجود دارد، ادامه داد: تاکنون 600 هیئت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول