اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران:

کاشان شهر پایلوت توانمندسازی هیئت‌های مذهبی کشور شد

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی وبازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرستان کاشان به عنوان شهر پایلوت توانمندسازی هیئت‌های مذهبی کشور برای مقابله با حوادث طبیعی انتخاب شد.

کاشان شهر پایلوت توانمندسازی هیئت‌های مذهبی کشور شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدفرید لطیفی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه مدیریت بحران کشور در فرمانداری ویژه کاشان اظهار داشت: طرح بازتوانی در سطح کشور برای آمادگی جامعه جهت مقابله با حوادث طبیعی توسط سازمان مدیریت بحران کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال جاری و در نخستین مرحله در شش استان سمنان، یزد، قم، گلستان، اصفهان و فارس با عنوان طرح حضرت زینب (س) به صورت پایلوت اجرا می‌شود عنوان کرد: در مرحله دوم این طرح در سال 91 در شش استان دیگر کشور اجرا می‌شود.

به گفته معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در این مرحله 40 هیئت مذهبی شهرستان که دارای ویژگی‌های لازم برای اجرای این طرح باشند انتخاب می‌شوند.

لطیفی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مستمر و سالانه مستقر در مساجد و یا حسینیه‌های دارای نماز جماعات، داشتن درجه فرهنگی و اجتماعی، بهره‌مندی از سابقه طولانی و معروف در شهرستان، گزینش از نقاط مختلف شهرستان، داشتن جلسات ویژه خواهران و همجواری با کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج از جمله شرایط لازم این هیئت‌ها برای انتخاب و شرکت در این طرح به شمار می‌رود.

لطیفی ادامه داد: استان اصفهان نخستین استان در کشور و شهرستان کاشان به عنوان اولین شهرستان است که طرح پایلوت توانمندسازی هیئت‌های مذهبی را در راستای بازتوانی پس از بلایای طبیعی را با الویت زلزله اجرا می‌کند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور هدف از برگزاری و اجرای این طرح را توانمندسازی هیئت‌های مذهبی ذکر کرد و گفت: تعدد هیئت‌های مذهبی در شهرستان کاشان پتانسیل بالقوه‌ای است که با اجرای توانمندسازی و آمادگی آنان می‌تواند در زمان بلایا و حوادث کمک شایانی در کاهش خسارت‌های جانی و مالی شهرستان داشته باشد.

لطیفی یادآور شد: مدیریت بحران با اجرای این طرح در شهرستان کاشان قصد دارد اقدامات پیشگیرانه، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی هیئت‌های مذهبی را انجام دهد و سپس هیئت‌های مذهبی نیز مردم را نسبت به وظایف خود آگاه کنند تا در صورت بروز حوادث، اولین گروهی که در صحنه حاضر شوند مردم شهرستان باشند.

وی اذعان داشت: این طرح به افراد حادثه دیده کمک می‌کند تا این افراد به سرعت به حالت طبیعی قبل از حادثه برگشته و بتوانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، اعتبارات پیش‌بینی شده برای این طرح را عمومی و کشوری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دومین جلسه مدیریت بحران کشور در فرمانداری ویژه کاشان با حضور نمایندگان ستادهای مدیریت بحران استان‌های اصفهان، قم، گلستان و فارس با موضوع طرح بازتوانی در سطح کشور برای آمادگی جامعه جهت مقابله با حوادث طبیعی توسط سازمان مدیریت بحران کشور امروز صبح و عصر در ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول