اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

هیئت‌های مذهبی باید پایگاه ولایت‌مداری در جامعه باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود که به عنوان پایگاه‌های ولایت‌مداری در جامعه نقش خود را ایفا کنند.

هیئت‌های مذهبی باید پایگاه ولایت‌مداری در جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و ‌المسلمین کاظم لطفیان پیش از ظهر امروز در همایش استانی حامیان ولایت که به منظور تجلیل از هیئت‌های مذهبی و پیرغلامان اهل‌بیت(ع) خراسان‌جنوبی برگزار شد به نقش هیئت‌های مذهبی در ترویج آیین و سنت‌های اسلام ناب محمدی(ص) اشاره کرد.

وی مداحان را خادمان اهل‌بیت(ع) و ولایت دانست و اظهار داشت: مداحان جزو اقشار مرجعی در جامعه محسوب می‌شوند که این مدال افتخار را از خداوند هدیه گرفته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی هیئت‌های مذهبی را یکی از قدیمی‌ترین نهادهای تأثیرگذار در جامعه اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این نهاد باید حول دو محور اصلی محبت اهل‌بیت(س) و تعظیم شعائر الهی حرکت کند.

*هیئت‌های مذهبی باید الگوهای اسلامی را به جامعه ارائه کنند

لطفیان یکی از رسالت‌های اصلی هیئت‌های مذهبی را ارائه الگوهای اسلامی به جامعه عنوان کرد و افزود: از این نهاد انتظار می‌رود که الگویی را مبتنی بر دین‌سالاری به جامعه معرفی کند تا نسل جوان الگوبرداری کنند.

وی ادامه داد:‌ در جامعه امروز ما توسط مجموعه‌های مختلف غیردینی الگوهایی خلاف دین به جوانان ارائه می‌شود که در این زمینه هیئت‌های مذهبی باید به رسالت خود به درستی عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: هیئت‌های مذهبی می‌توانند به عنوان نهادهای هنجارساز نقش مهمی را در احیای اصول اسلامی در جامعه داشته باشند.

*هیئت‌های مذهبی جلوی کم‌رنگ‌شدن و جابه‌جایی ارزش‌های اسلامی را بگیرند

لطفیان اظهار داشت:‌ امروز انتظار رهبر و مراجع از هیئت‌های مذهبی این است که جلوی کم‌رنگ شدن و جابه‌جا شدن ارزش‌های دینی و اسلامی را بگیرند و خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی با دشمن باشند.

وی تصریح کرد:‌ از زمان رسالت پیامبر تاکنون دین اسلام با آفت‌هایی مواجه بوده چرا که عده‌ای عَلَم دین‌ستیزی، ولایت‌ستیزی و قداست‌ستیزی را در ادوار مختلف بالا گرفته‌اند و امروز نیز جامعه ما با آفت قداست‌ستیزی مواجه است که هیئت‌های مذهبی در مقابله با این جریانات خلاف دین می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

*هیئت‌های مذهبی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی می‌توانند زمینه حضور حداکثری مردم در این عرصه حساس سیاسی را فراهم کنند.

لطفیان ادامه داد:‌ از طرف دیگر هیئت‌های مذهبی به عنوان مشاوران امین مردم می‌توانند در انتخاب فردی اصلح برای مجلس نیز به مردم کمک کنند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول