اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات گناباد تاکید کرد

ریشه‌کنی کم‌سوادی قرآنی در هیئت‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: کم سوادی قرآنی در هیئت مذهبی باید ریشه‌کن شود و جلسات قرآن و هیئت نزدیک‌تر شوند.

ریشه‌کنی کم‌سوادی قرآنی در هیئت‌های مذهبی
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی صبح امروز در گردهمایی مسئولان هیئت‌ها و خادمان قرآن و مداحان گناباد که در محل مسجد ابوالفضلی شهرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از اتهام‌هایی که به شیعه زدند این است که شیعه زیاد به اهل‌بیت (ع) توجه دارد و کاری به قرآن ندارد در حالی که این طور نیست. 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد افزود: سه برنامه قرآن خاص هیئت مذهبی تدارک دیده شده که سطح چهار قرائت است تا هیئت‌های ما در کنار اهل‌بیت (ع) بحث آموزشی قرآن را جدی‌تر بگیرند.
فاطمی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها برنامه آموزشیار قرآن و برنامه سوم اعزام استاد به جلسات قرآنی است که در هیئت یا مساجد تشکیل می‌شود که 15 سهمیه است و مخصوص هیئاتی است که نمی‌توانند در دو دوره بالا شرکت کنند.
وی تصریح کرد: این برنامه‌ها به دلیل این است که کم‌سوادی قرآنی را در هیئت مذهبی ریشه‌کن کنیم و جلسات قرآن و هیئت نزدیکتر شود.
فاطمی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف افزود: چون در آستانه هفته وقف هستیم همه ما در احیای موقوفات مسئولیم و پیشنهاد می‌شود هر کس موقوفه‌ای دارد از وی تقدیر شود تا استمرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه دهه آخر صفر دهه وقف است افزود: برای گسترش فرهنگ وقف واقفان در مساجد تجلیل و الگوسازی شوند.
فاطمی اظهار داشت: چون هدفمند برگزار کردن جلسات یک رسالت است در دهه آخر صفر برنامه‌هایی ریخته شده که به هیئت‌هایی که به مشهد می‌روند روحانی دعوت شود تا هماهنگ‌کننده هیئت بوده و چون از معارف امام حسین (ع) نماز است تدبیر و برنامه‌ریزی شود تا نماز اول وقت برگزار شود.
 امام‌جمعه فیض‌آباد نیز در ادامه افزود: در شرایطی قرار داریم که به صورت گسترده دهه آخر صفر فرصت خوبی پیش می‌آید که مجالس مذهبی رونق بگیرد.
حجت‌الاسلام میری افزود: جنگ نرم در زمان امام حسین(ع) هم وجود داشته به طوری که بنی‌امیه با جنگ نرم امام علی (ع) را مظلوم، امام حسن (ع) را خلع قدرت و امام حسین (ع) را به مصائب کربلا مبتلا کردند.
وی ادامه داد: پیامبر (ص) با جنگ سخت درگیر بود به طوری‌ که بعد از فتح مکه آیه نازل شد که از کفار نترسید ولی از خدا بترسید که مردم آن زمان جمله دوم این آیه را درک نکردند.
میری با بیان اینکه جهاد با خود و نفس بزرگتر از جهاد در میدان جنگ است افزود: پهلوان کسی نیست که حریفی را به زمین بزند بلکه کسی است که خودش را بشکند.
وی تصریح کرد: در تاریخ بزرگانی چون طلحه و زبیر وجود داشتند که وقتی به خودشکنی رسیدند زانو زدند کسانی چون زبیر که هفت هزار صحابه پیامبر یتیم‌های خود را به وی می‌سپردند و زبیر فرزندان همه آنها را بزرگ کرد بدون اینکه اموال آنها را تصاحب کند اما زمانی که احساس کردند از امام علی (ع) به آنها چیزی نمی‌رسد خودشکنی نکردند.
میری با بیان اینکه تهاجم فرهنگی کاری می‌کند که تفکری منحرف در جامعه ایجاد ‌شود تصریح کرد: رهبران ما 25 سال از جنگ فرهنگی صحبت کردند و هشدار دادند ولی به خاطر توجه نکردن چه بسیار جوانان بدبخت و معتاد شدند و وضع عفت ، حیا و عصمت در جامعه به گونه‌ای شده که نباید این گونه باشد.
وی خاطرنشان ساخت: امواج در همه خانه‌ها نفوذ کرده، تنها یک سنگر باقی مانده و آن هیئت عزاداری و مجالس موعظه است که بعضی‌ها تحت تاثیر قرار گرفتند و مسئولان هیئت باید همت و برنامه‌ریزی کنند که مجالس اول و آخر داشته باشد.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول