اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

خاستگاه انقلاب اسلامی تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی است.

خاستگاه انقلاب اسلامی تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام علی دشتکی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی تشکل‌های میانی با رویکرد بصیرت‌افزایی اظهار داشت: بصیرت مردم عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) این بصیرت و آگاهی را در مردم کشور ایجاد کرد، تصریح کرد: ایجاد بصیرت در همه شئون و امور زندگی موجب سعادت مادی و معنوی انسان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه انسان در راستای رسیدن به بصیرت واقعی باید درون خود را بر اساس ارزش‌های الهی تقویت کند، خاطر نشان کرد: ظرفیت دست‌یابی به بصیرت درونی در همه انسان‌ها وجود دارد و انسان‌ها باید این ظرفیت را به فعلیت برسانند.

وی با بیان اینکه گام نخست در رسیدن به بصیرت معنوی و نورانیت درونی مجاهدت با نفس است، اضافه کرد: بصیرت افراد ریشه در خودسازی و آگاهی دینی آن‌ها دارد.

دشتکی تصریح کرد: مقدمه و گذرگاه رسیدن به بصیرت، حتی بصیرت سیاسی خودسازی است.

وی با تاکید بر اینکه ذکر خدا عامل مهمی در بصیرت‌افزایی محسوب می‌شود، ادامه داد: انسان همچنین با همنشینی با علما و دانشمندان نیز می تواند، به بصیرت برسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: خرد ورزی، تعقل و تفکر در امور اهمیت بسیار زیادی دارد و ارزش عبادات انسان را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه راه‌های رسیدن به بصیرت همچون زنجیر به هم متصل هستند، افزود: ارتباط با خدا نیز یکی دیگر از روش‌های رسیدن به بصیرت و افزایش بصیرت درونی است.

دشتکی با اشاره به اینکه به بصیرت برای مسئولان و فعالان هیئت‌ها ضروری است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این قشر در ترویج بصیرت در جامعه به ویژه جوانان تاثیر زیادی دارند.

وی با تاکید بر نقش هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی در تربیت فرهنگی جوانان اظهار داشت: تلاش در راستای تحقق بصیرت در بین تشکل‌ها برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول