اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

جمهوری اسلامی ایران با حرکت هیئت‌های مذهبی شکل گرفت

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام امام راحل در سال 42 با قیام هیئت‌های مذهبی شکل گرفت و واقعه 15 خرداد را به وجود آورد.

جمهوری اسلامی ایران با حرکت هیئت‌های مذهبی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با مسئولان و اعضای کانون‌های مداحان و شوراهای هیئت‌های مذهبی استان خراسان‌رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: در دهه آخر صفر با ورود هیئت‌های مذهبی از سراسر کشور به مشهد با مشکلاتی هم‌چون استفاده از آلات موسیقی و سبک‌های مختلف مواجه هستیم که در هیئت‌های داخل استان کمتر و در دیگر هیئت‌های کشور بیشتر به چشم می‌آید.

وی انضباط و سازماندهی بیشتر هیئت‌های مذهبی را از سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خواستار شد و گفت: شورای هیئت‌های مذهبی چون خود هیئتی هستند خارج از اصول و چارچوب می‌توانند در این زمینه وارد شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری برگزاری همایش ویژه سبک مهمانداری در شورای هیئات مذهبی را خواستار شد و گفت: برگزاری همایش دعا و دعاخوانی که به درستی اجرا نمی‌شود و همایش مقتل در آستانه محرم از دیگر همایش‌های ضروری است که سازمان تبلیغات باید آنها را پیگیری کند.

علم‌الهدی پیشینه هیئت‌های مذهبی در ایران را به 700 سال قبل و زمان حکومت دیالمه دانست و تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که هیئت مذهبی تنها باید در محرم و صفر پویا باشد این در حالی است که هیئت‌ها تشکل‌هایی اجتماعی سیاسی با محوریت محبت اهل‌بیت هستند و باید برای حاکمیت و ولایت اهل‌بیت(ع) بر دیگر نیروهای حاکم تلاش کنند.

امام جمعه مشهد ولایت و حاکمیت اهل‌بیت را همان ولایت‌فقیه در زمان کنونی عنوان کرد و گفت: در تاریخ شیعه و بعد از خلافت ظاهری امام علی(ع) نظام جمهوری اسلامی ایران نخستین نظام شیعی جهان است.

وی با اشاره به هیئت‌هایی که از نظام جمهوری اسلامی ایران خود را جدا ساخته‌اند، اظهار کرد: هیئتی که امروز با نظام و سیاست ایران کاری ندارند همانانی هستند که به امام حسین(ع) پشت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف و چند صدایی‌ شدن در انتخابات دوست و دشمن را به محاسبه در نقاط قوت و ضعف نظام می‌کشاند.

علم‌الهدی افزود: باید دقت شود در انتخابات مرزبندی و جبهه‌بندی نکنیم و از تخریب یکدیگر خودداری نماییم و تمام اهتماممان را برای فرستادن اشخاص اصلح به مجلس بگذاریم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول