اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

سرانه مطالعه قرآن در چهارمحال و بختیاری 9 دقیقه و 44 ثانیه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در این استان 9 دقیقه و 44 ثانیه در روز است.

سرانه مطالعه قرآن در چهارمحال و بختیاری 9 دقیقه و 44 ثانیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهرام داودی در نشست با مدیران موسسه‌های قرآنی این استان، اظهار داشت: سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در این استان 9 دقیقه و 44 ثانیه در روز است که با این میزان مطالعه در روز رتبه 22 را در بین استان‌های دیگر در سطح کشور به دست آورده است.

وی افزود:  این در حالی است که بر اساس آمار کشوری اعلام شده میانگین کشوری مطالعه قرآن 12 دقیقه و هفت ثانیه است.

داودی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش زنان در تربیت فرزندان و تلاش آنها در راستای تربیت دینی و آموزه‌های فرهنگ اسلامی، سرانه مطالعه در این قشر نسبت به مردان پیشی گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر استان قم رتبه نخست سرانه مطالعه را در قرآن و ادعیه در بین استان‌های دیگر با مدت زمان 22 دقیقه و 38 ثانیه در اختیار دارد.

وی بر ضرورت ترویج آموزه‌های دینی در بین خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: با استناد به سخن امام صادق(ع)، تلاوت‏کنندگان قرآن به دو دسته تقسیم می‎شوند، دسته نخست کسانی هستند که قرآن را به عنوان زیبایی و دکور در منزل نگهداری می‏کنند که چه بسا در اشتباه و گمراه بوده و دسته دوم نیز کسانی هستند که قرآن را می‏خوانند و سر به تامل و تفکر فرو می‏برند و حلال آن را حلال و حرام آن را حرام می‏شمارند که این گروه اهل بهشت محسوب می‎شوند.

داودی یکی از راه‎های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان را انس با قرآن توصیف کرد و ابراز داشت: خداوند به قرآن برکتی عنایت کرده که انس با آن موجب دوری از گناه است و جوانانی که با قرآن سر و کار دارند کمتر دچار گناه می‌شوند.

انتهای پیام/و۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول