اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مطالعات امور عشایر:

جازموریان فرصتی مهم برای مطالعه ظرفیت‌های عشایری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایری کشور گفت: جازموریان یکی از این فرصت‌های مهم برای امکان‌سنجی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های دامداری است که هم در استان سیستان و بلوچستان و هم در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج قرار دارد.

جازموریان فرصتی مهم برای مطالعه ظرفیت‌های عشایری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمدرضا میرامینی امروز در حاشیه بازدید مطالعاتی از مراتع جازموریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های محوری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی امور عشایری ایران مبحث امکان‌سنجی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق عشایری است.

وی افزود: هر کجا امکان و فرصتی به وجود آید که بتوانیم برای شغل عشایری کاری انجام دهیم، ابتدا مطالعه، بررسی و امکان‌سنجی فعالیت و سپس اجرای آن مدنظر قرار دارد.

میرامینی تصریح کرد: جازموریان یکی از این فرصت‌های مهم است که هم در استان سیستان و بلوچستان و هم در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج قرار دارد.

وی ابراز داشت: امروز نیز برای مطالعه در جازموریان حضور داریم تا ظرفیت‌ها و امکانات موجود را برای دامداری عشایر مطالعه کنیم.

میرامینی بیان داشت: با بررسی‌های مطالعاتی درمی‌یابیم که چه فعالیت‌هایی می‌توانیم، انجام دهیم تا بتوانیم، دام‌های سبک و سنگین عشایر را در این مکان نگه داریم.

بخشدار جازموریان نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار مراتع جاز‌موریان را دارای 76 هزار هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: فقط برای آب دام یک خط انتقال آب از مرکز بخش جازموریان به طول 36 کیلومتر تا محل مرتع وجود دارد.

رسول‌بخش بامری عنوان کرد: برای تأمین آب مورد نیاز دام جازموریان به یک خط انتقال از شهرستان قلعه‌گنج و یک خط انتقال دیگر از استان سیستان و بلوچستان نیاز است.

وی گفت: مراتع جازموریان محل پرورش بیش از 8 هزار نفر شتر و دام سنگین و سبک است.

به گزارش فارس، مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر، مدیرکل امور عشایر منطقه جیرفت و کهنوج، استان سیستان و بلوجستان و کرمان و رئیس اداره امور عشایر دلگان در بازدید از مراتع جازموریان حضور داشتند.

انتهای پیام/‌ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول