اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

کاندیداها سخنان انتخاباتی رهبری را مطالعه کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری گفت: کاندیداها سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات را با دقت مطالعه و مرور کنند.

کاندیداها سخنان انتخاباتی رهبری را مطالعه کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه کاندیداها باید نسبت به برخی از مسائل کشور به طور تخصصی مطلع و آگاه باشند، اظهار داشت: کاندیداها باید در یکی از حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، پرورشی، تربیتی و ... که مورد نیاز یک کشور و نظام سیاسی است، تخصص لازم را داشته باشند تا پس از ورود به مجلس و عضویت در یکی از کمیسیون‌های موجود آن بتوانند در آن کمیسیون تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد کاندیداها سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری درباره انتخابات را با دقت مطالعه و مرور کنند افزود: بدون تردید در این صورت به نکته‌های بسیار عمیقی در رابطه با اصل انتخابات، حفظ و صیانت از آرای مردم، شرایط کاندیداها و نیز مسئولیت‌ها و وظایفی که نمایندگان مجلس در برابر ملت دارند، دست می‌یابند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری ادامه داد: در این زمینه آنچه را که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نسبت به مسایل انتخابات، خطرات و تهدیدهای موجود در این زمینه تصریح و اشاره کرده‌اند می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان که در هر زمانی با طرح و شکل جدید بروز می‌کند، هوشمندی و هوشیاری توأم با عقلانیت از هر زمان دیگری بیشتر ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: لازم است کاندیداها تلاش کنند در زمان تبلیغات تنها به امور ایجابی بپردازند و از تخریب دیگران بپرهیزند و در این زمینه کاندیداها باید طرح‌های خود را برای ورود به مجلس مطرح کنند و به صورت مستدل به این مساله بپردازند که کشور اکنون چه اولویت‌هایی را در حوزه‌های فرهنگ، سیاست، اقتصاد، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دارا است.

رمضانی با تصریح بر اینکه کاندیداها سعی کنند بدون اینکه به کسی توهین و یا اهانتی داشته باشند نقد عالمانه، دلسوزانه و واقع‌بینانه خود را نسبت به مسائل مختلف اظهار کنند تصریح کرد: بدون تردید چنین منطق درستی در جای خود بسیار مطلوب و ضروری است و همچنین کاندیداها در هنگام ارائه مواضع خود نباید برخورد حذفی یا طردی داشته باشند و نباید با نسبت‌های غیرعلمی، غیرمنطقی و غیرشرعی، فضای جامعه را آلوده کنند زیرا انتخابات باید در فضایی سالم و آرام و به دور از تعصبات حزبی، قومی و قبیله‌ای انجام شود.

وی اضافه کرد: طرفداران کاندیداها نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر کسی را با ملاک‌ها و معیارهای بیان شده به عنوان اصلح تشخیص دادند باید از برخوردهای احساسی و توهین‌آمیز نسبت به دیگر کاندیداها پرهیز کنند و فضای تبلیغاتی را آلوده نکنند و بدیهی است این نکته باید به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: کاندیداها و طرفداران آنها و کسانی که در انتخابات در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند باید بدانند که این انقلاب یک انقلاب اسلامی است و واژه اسلامی برای این نظام بسیار مهم و مقدس است از این‌رو باید حرمت تمام افراد حفظ شود و ویژگی‌ها و شاخصه‌های نظام اسلامی که با نظام سرمایه‌داری و کمونیستی کاملاً متفاوت است، به صورت ملموس نمایش داده شود بنابراین در سیاست دینی مهم‌ترین نکته رعایت اخلاق و رفتار اسلامی بر اساس آموزه‌های ناب دینی است که باید نسبت به آن توجه ویژه و شایسته صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کاندیداها نباید در زمان تبلیغات به امور غیرمشروعی مانند زر و زور و تزویر متوسل شده و برای جمع کردن آرای مردم به هر وسیله‌ای دست بزنند اذعان داشت: کاندیداها نباید با وعده‌های دروغین نسبت به آنچه که مسئولیت ندارند به مردم قول داده و آنها را بفریبند و مردم نیز باید هوشیارانه و هوشمندانه عمل کنند و اینگونه افراد را شناسایی کرده و اجازه ندهند که چنین افرادی به مجلس راه پیدا کنند زیرا در خانه ملت باید متعهدترین و تواناترین افراد حضور داشته باشند تا در دهه چهارم انقلاب زمینه رشد و پیشرفت جامعه طبق عدالت فراهم شود.

رمضانی متذکر شد: کاندیداها باید بدانند که حضور در مجلس به عنوان یک فرصت طلایی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم غیور و وفادار به نظام است و باید این حقیقت را به خود بقبولانند که در این 4 سال باید با حضور در عرصه قانونگذاری برای توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور، حول محور عدالت تلاش کنند و زمینه لازم برای توسعه‌های همه‌جانبه را فراهم کنند و کسانی که توانمندی لازم برای قانونگذاری را ندارند، به هیچ عنوان نباید کاندیدا شوند زیرا صرف در دست داشتن یک مدرک تحصیلی نباید موجب جلب اعتماد و رأی دادن مردم شود و مردم باید  به انسان‌های لایق و توانمند و کسانی که کرامت انسان را طبق آموزه‌های دینی در همه جا حفظ می‌کنند رأی دهند.

وی تدین، دینداری، سادگی، روحیه خدمتگزاری، داشتن انگیزه الهی، عشق خدمت به مردم، داشتن ارتباطات قوی با مردم، امانتداری، عدم گرایش به تجمّل‌گرایی و... را از دیگر مواردی دانست که نمایندگان ملت باید آنها را داشته باشند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری یادآور شد: کسانی که در پای صندوق‌های انتخابات حضور پیدا می‌کنند، باید دقت‌های لازم در این زمینه را داشته باشند زیرا برای هر رأی که می‌دهند باید حجت شرعی داشته باشند از این‌رو انسان یا خودش با تحقیقاتی که انجام داده کاندیدای اصلح را شناسایی و به او رأی می‌دهد و یا به کسانی که کلامشان را حجت می‌داند مراجعه می‌کند تا نزد خداوند متعال حجتی برای انجام تکلیف خود داشته باشد.

وی ابراز داشت: رأی دادن ما به این معناست که ما با رأی خود، مسئولیت شرعی چهار سال قانونگذاری کشور را به دیگران می‌سپاریم بنابراین باید بسیار مراقب باشیم که در انجام این تکلیف انقلابی کوتاهی نکنیم.

رمضانی حضور گسترده مردم در انتخابات را موجب نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمنان انقلاب دانست و اذعان داشت: طبق سفارش امام راحل که فرمودند در هر انتخاباتی شرکت کنید، ما نیز به امام (ره) و مقتدایمان و مقام معظم رهبری با شرکت در انتخابات به وظیفه دینی، الهی و انقلابی خود، همانگونه که تاکنون عمل کرده‌ایم، عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طراحی جدی دارد که مردم را برای شرکت در انتخابات دلسرد کند اظهار داشت: باید هوشیارانه عمل کرد و با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب کاندیدای اصلح، بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول