اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی:

باید به ترویج فرهنگ مطالعه در کشور کمک کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: با کمک نهادها و ارگان‌های مختلف باید به ترویج فرهنگ مطالعه در کشور کمک کنیم.

باید به ترویج فرهنگ مطالعه در کشور کمک کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، حسن خدایی در کارگاه سه روزه تدوین سند راهبردی ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های چهار استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان اظهار داشت: شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر شهر و منطقه باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

وی با اشاره به نهضت مطالعه مفید ابراز کرد: 18 نهاد فرهنگی برای ایجاد بستر مناسب این نهضت فعالیت می‌کنند که شناسایی توانمندی‌های هر سازمان و ظرفیت هر شهر برای رسیدن به منطقه مطلوب در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

خدایی در رابطه با اشاره به تأثیر برنامه‌ریزی در پیشبرد امور و نیل به اهداف گفت: ما برای پیشرفت نیاز به برنامه‌ریزی علمی داریم و با تکیه به روش بیان مشکلات نمی‌توانیم پیشرفت کنیم و این گردهمایی تنها برای استفاده بهینه از روش برنامه‌ریزی علمی با بیانات مدیران و استفاده از روش‌های مختلف پیشنهادی است که می‌تواند به یک برنامه‌ریزی صحیح علمی برسد.

وی با بیان اینکه ما باید برای گسترش فرهنگ مطالعه تلاش کنیم، افزود: با کمک نهادها و ارگان‌های مختلف باید به ترویج فرهنگ مطالعه در کشور کمک کنیم و این فرهنگ‌سازی نیازمند برنامه‌ریزی است، تا زمانی که ظرفیت‌های استان خود را نشناسیم و برای پرداختن به این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی نکنیم نمی‌توانیم از کمک‌های ارگان‌های دیگر استفاده کنیم.

در ادامه مدیران کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان نیز به ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های استان خود پرداختند.

در این کارگاه سه روزه روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های چهار استان ذکر شده با اصول برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و اصول تدوین سند راهبردی آشنا شده و برنامه اولیه راهبردی اداره شهرستان خود را تنظیم و به مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه کردند.

همچنین در حاشیه این کارگاه، میهمانان از کتابخانه مرکزی تبریز و مدرسه استثنایی ویژه معلولان جسمی - حرکتی و نابینایان مرحوم غلامرضا مردانی‌آذر بازدید کردند.

 

انتهای پیام/ن۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول