اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‎ها و مجلس نهاد کتابخانه‎های عمومی:

ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیازمند مشارکت همه دستگاه‎ها است

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‎ها و مجلس نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور گفت: درست است که ترویج فرهنگ مطالعه مفید هدف و مسئولیت اصلی این نهاد است اما برای تحقق این هدف نیازمند مشارکت گسترده دستگاه‎های مختلف هستیم.

ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیازمند مشارکت همه دستگاه‎ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدجواد سادات‌فاطمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار نیاز به اطلاع‌رسانی توسط رسانه‎ها، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی نقش موثری در فراهم کردن فضای لازم در توسعه فرهنگ مطالعه مفید دارند.

وی اضافه کرد: انجمن کتابخانه‎ها در استان‎ها و طرح نهضت مطالعه مفید کمک زیادی به هماهنگی بین دستگاه‌ها در این راستا می‎کند.

سادات‌فاطمی با اشاره به اجرای طرح کتاب من اظهار داشت: با اجرای این طرح در دو سه سال اخیر منابع کتابخانه‎ها را متحول کرده‎ایم.

وی افزود: در گذشته منابع کتابخانه‎ها قدیمی و فرسوده بودند و علاوه بر اینکه به روز نبود به دلیل استفاده زیاد توسط اعضای کتابخانه‎ها فرسوده شده بودند که در این طرح این منابع نوسازی و کتا‎ب‎های زیادی خریداری شد.

معاون امور استان‎ها و مجلس نهاد کتابخانه‎های عمومی گفت: در این مدت ظرفیت منابع کتابخانه‎ها حدود دو برابر شد طوری که این منابع از 13 میلیون جلد به بیش از 25 میلیون جلد کتاب رسید.

معاون امور استان‎ها و مجلس نهاد کتابخانه‎های عمومی گفت: با توجه به اینکه ایجاد کتابخانه‎های دیجیتال در حال پیگیری است، برای قرار دادن هر عنوان کتاب جدید در این کتابخانه‎ها به طور میانگین یک‌میلیون تومان اعتبار نیاز است.

سادات فاطمی افزود: هم‌اکنون پایگاه‎هایی به‌صورت دیجیتال فعال هستند اما این کتابخانه‎ها محدودند و نمی‎توانند نیازهای کشور را به طور جامع مرتفع کنند.

وی اظهار داشت: ایجاد کتابخانه دیجیتال و منابع چند رسانه‎ای با جدیت در دستور کار است با تصویب منابع مالی لازم توسط مجلس، شبکه‎سازی این کتابخانه‎ها انجام می‎شود.

سادات فاطمی با اشاره به پیگیری شبکه کتابخوانان حرفه‎ای تصریح کرد: این شبکه اجتماعی تخصصی با موضوع کتاب و کتابخوانی است و در کنار فعالیت‎های تخصصی کتاب، بحث و تبادل نظر و اطلاعات، معرفی کتاب‌های برتر، نقد کتاب و مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی انجام می‎شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح ایجاد ایستگاه مطالعه در مراکز و اماکن عمومی و پرتردد به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار است.

سادات فاطمی ادامه داد: سالانه 60 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ می‎شود و با توجه به این حجم بالای چاپ کتاب، قادر به خرید این تعداد کتاب نیستیم و فقط کتاب‎های مورد نیاز متقاضیان خریداری و به کتابخانه‎ها ارسال می‎شود.

وی یادآور شد: در کنار خرید کتاب به صورت متمرکز در قالب طرح کتاب من، اعضای کتابخانه‎ها به صورت اینترنتی کتاب‎های مورد نیاز خود را درخواست می‎کنند و این کتاب‎ها در مرکز خریداری و ارسال می‎شود.

سادات فاطمی تصریح کرد: مدت زمان بین ارائه تقاضا توسط اعضا تا خرید و ارسال کتاب، بین دو تا سه هفته است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول