اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

اعضای طرح مطالعه‌یاوران به 2 هزار نفر رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: طرح مطالعه‌یاوران با استقبال قشر‌های مختلف مردمی مواجه شده به طوری که هم‌اکنون این اعضا به 2 هزار نفر رسیده است.

اعضای طرح مطالعه‌یاوران به 2 هزار نفر رسیده است

صادق فرهمند‌امین در حاشیه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طرح مطالعه‌یاوران به عنوان یک طرح نو و بدیع در اوایل سال جاری از طرف این اداره کل به نهاد جهت تعمیم به سایر استان‌ها پیشنهاد شد و به دنبال آن با تهیه بسته‌های فرهنگی و کارت مطالعه‌یاور در نیمه اول سال جاری با شرکت 300 نفر مطالعه‌یاور از شهرستان‌های استان به صورت همزمان اجرا شد.

وی با اشاره به انعکاس مطلوب طرح مطالعه‌یاوران در رسانه‌های استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اعضای این طرح به بیش از 2 هزار نفر رسیده است که در خصوص ارتقای سرانه مطالعه مفید تلاش می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل توسعه و الگوسازی در نظام اسلامی را بدون پرداختن به موضوع کتاب، کتابخانه، کتابخوانی و مطالعه امکان‌پذیر ندانست و گفت: پیشرفت کشور براساس الگوی اسلامی ـ ایرانی مرهون پرورش انسان‌های بابصیرت و آگاه است و کتابخانه‌ها در تربیت این نسل می‌توانند نقش قابل توجهی ایفا نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند‌امین توسعه شاخص‌های فرهنگی و ارتقای مطالعه مفید در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی را از اهداف گسترش سرانه مطالعه اعلام کرد و افزود: در این راستا و به منظور حضور ملموس فعالیت‌های کتابخانه‌ای در تمام مناطق استان با اولویت مناطق روستایی از اول سال جاری برنامه‌های منسجمی در محورهای مختلف برگزار شد.

این مسئول برگزاری همایش‌های تجلیل از فعالان و علاقمندان به کتاب، کتابخانه و کتابخوانی، ایجاد نمایشگاه‌های کتاب، تولید برنامه‌های فرهنگی جهت پخش از رسانه‌های جمعی و برگزاری محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های روستایی در تمام کتابخانه‌های روستایی را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای اجرای این برنامه‌ها یک میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه‌های عمومی استان از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی سفر ریاست محترم جمهوری اختصاص یافته بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول