اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

آیین‎نامه نهضت مطالعه مفید تدوین شود

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای ترویج کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید در استان باید یک کمیته مشورتی تشکیل شود مستلزم تدوین آیین‌نامه‌های کمیته است.

آیین‎نامه نهضت مطالعه مفید تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این استان باید مناطق قابل اجرای طرح مشخص و سپس نسبت به آماده‌سازی نیروی انسانی و خرید تجهیزات کتاب اقدام شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای موثر در راستای گسترش کتابخوانی در این استان این است که تمامی نظام‌های صنفی باید با کتابخانه‌های استان همکاری داشته باشند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: این استان آمادگی کامل برای تهیه کتاب‌های لازم را  دارد، در صورتیکه کتابخانه‌های این استان یک برنامه مناسب و استاندارد ارائه کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: کتاب‌های جیبی و در حجم کوچک در اولویت است برای جانمایی در کتابخانه‌های ایستگاهی تا مردم بتوانند از این کتب استفاده کنند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: برای ترویج کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید در استان باید یک کمیته مشورتی تشکیل شود که در این راستا باید دو اقدام اساسی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ایجاد آیین‌نامه‌های کمیته و تدوین دستورالعمل‌های اساسی از جمله اقداماتی است که می‌توان در این راستا انجام داد.

وی به قانون پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری‎ها بر اساس قانون ملزم به پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی هستند و حق ندارند این اعتبار را به مصارف دیگری برسانند.

عنابستانی بر ضرورت پرداخت به موقع سهم کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری‎های این استان تاکید کرد و گفت: به شهردارانی که تاکنون سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت نکرده‎اند، ‎هیچ‎گونه پاداشی تعلق نمی‌گیرد و  از این پس، ابلاغ پاداش شهرداران این استان مشروط به واریز نیم درصد درآمدهای آنان به حساب کتابخانه‎های عمومی است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول