اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دکتر حکیمی:

معلمان بچه‌ها را به مطالعه و کتاب خواندن عادت دهند

خبرگزاری فارس: نویسنده برجسته کشوری گفت: معلمان بچه‌ها را به مطالعه و کتاب خواندن عادت دهند.

معلمان بچه‌ها را به مطالعه و کتاب خواندن عادت دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، محمود حکیمی در مراسم نشست نقد ادبیات داستانی با رویکرد مذهبی در نمایشگاه کتاب لرستان گفت: یکی از عواملی که موجب می‌شود، افراد به سوی کتاب بیایند معلمان هستند، نقش معلم در جذب کودکان و نوجوانان به کتاب خواندن و مطالعه بسیار مؤثر است.

وی افزود: خوشحالم که برای نخستین بار به شهر خرم‌آباد آمدم قبلاً درباره مهرورزی و محبت مردم لرستان داستان‌ها شنیده‌ام، اما در همین مدت کوتاه شاهد بزرگواری‌ها و مهربانی‌های مردم لرستان بودم.

این نویسنده برجسته کشور یادآور شد: من در 9 شهریور 1323 در تهران خیابان خراسان متولد شدم و نخستین کارم را سال 1340 با مجله کیهان بچه‌ها شروع کردم و به مدت سه سال همکاری با این مجله خیلی در زندگیم مؤثر بوده است.

حکیمی اظهار داشت: من در هیئت‌های مذهبی بزرگ شده‌ام، سال 1347 تا الان 42 سال است، که با نشر مجله دینی همکاری دارم.

وی افزود: نخستین کتاب را سال 1347 نوشتم به نام اشراف‌زاده قهرمان بود و 143 کتاب را سال 1390 روز معلم تحت عنوان امام حسین(ع) و نهضت جاوید کربلا بود، که چهارمین کتابی است، که در مورد امام حسین(ع) نوشته‌ام.

این نویسنده برجسته کشور تصریح کرد: به زودی هفت جلد تاریخ تمدن ایران و جهان از آثار اینجانب منتشر می‌شود، که امیدوارم به نمایشگاه سال 1391 برسد.

حکیمی افزود: در کتاب جشن‌نامه، آثار این جانب را به پنج دسته تقسیم کرده‌اند، داستان‌های دینی شامل 28 داستان دینی، کتاب‌های تعلیم و تربیتی یکی از افتخارات اینجانب 33 سال خدمت در آموزش و پرورش بوده که معلمی را بیشتر از نویسندگی دوست دارم و 12 سال است، که بازنشسته شده‌ام، کتاب‌های تربیتی ادبیات در مورد کودکان و اینجانب دو سال افتخار دارم که در مدرسه نابینایان خزائی تدریس کردم و کتاب برای این عزیزان ترجمه کردم، کتاب‌های علمی شامل 33 کتاب علمی یا تألیف شده یا ترجمه شده، کتاب‌های تاریخ تمدن 22 جلد ویژه جوانان و هفت جلد تاریخ و تمدن ایران و جهان که امیدوارم به نمایشگاه 1391 برسد.

حکیمی تصریح کرد: در ادامه از مردم لرستان مخصوصاً خرم‌آباد در همین مدت کوتاهی که بودم بزرگواری‌هایی دیدم که فراموش نشدنی است، یکی از عواملی که موجب این می‌شود افراد به سوی کتاب بیایند معلم است، بعد از پدر و مادر، نقش معلم در جذب بچه‌ها و کتاب خواندن مؤثر می‌باشد، از معلمان تقاضا می‌کنم که بچه‌ها را به کتاب خواندن عادت دهند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول