اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

مطالعه جامعی در زمینه منابع طبیعی انجام نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: مطالعه جامعی در زمینه منابع طبیعی در کشور انجام نشده است.

مطالعه جامعی در زمینه منابع طبیعی انجام نشده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار کرد: تبلیغات و اطلاع‌رسانی مطلوب و همه جانبه در راستای حفظ منابع طبیعی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مردم به خوبی اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری را نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: هنگامی که صبحت از جنگل می‌شود، فقط استان‌های گیلان و مازندران در نظر گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه آثار و برکات منابع طبیعی در جامعه به خوبی دیده نشده است، یادآور شد: در زمینه نرم‌افزاری در زمینه منابع طبیعی کارهای خوبی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل جمعیت کم نیازی به تخریب مراتع نبود، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت تخریب منابع طبیعی بیشتر صورت می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه باید تدابیر لازم در راستای حفظ منابع طبیعی صورت گیرد، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های مطلوب در زمینه منابع طبیعی باید در جامعه انجام شود.

وی با بیان اینکه ارزش تولید خاک بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: مردم اگر ارزش خاک را بدانند بیشتر به این امر مهم توجه می‌کنند.

امام جمعه زنجان بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های صورت گرفته تا کنون بیشتر در زمینه سخت‌افزاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از مکان‌ها برداشت‌های بی‌رویه موجب کاهش آب سفره‌های زیر زمینی شده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی منابع طبیعی باید به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه شود، افزود: باید همه نیازها در این زمینه با هم در نظر گرفته شود.

وی بر لزوم شناسایی استعداد ها و ظرفیت‌ها در زمینه منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: مطالعه جامع در زمینه منابع طبیعی در کشور انجام نشده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم به کشاورزان در زمینه حفظ منابع طبیعی ارائه شود، خاطرنشان کرد: بسترهای لازم منابع طبیعی وجود دارد، اما در زمینه فرهنگ سازی هنوز به نحو مطلوبی اقدامات لازم صورت نگرفته است.

وی اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی در زمینه منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: باید در این زمینه توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول