اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

برپایی ایستگاه مطالعه در اماکن انتظاری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌ منظور ترویج فرهنگ مطالعه در استان ایستگاه مطالعه در اماکن انتظاری این استان برپا می‌شود.

برپایی ایستگاه مطالعه در اماکن انتظاری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهرام داودی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تمامی دستگاه‌ها نسبت به ترویج کتاب و کتابخوانی مسئول هستند، بر همین اساس فراگیر شدن تبلیغات کتاب و کتابخوانی در دستگاه‌های ارتباط جمعی و تبلیغی ضروری است.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های کمیته نهضت مطالعه مفید در استان و اعتلای فرهنگ در بین عموم مردم، برپایی ایستگاه مطالعه در اماکن انتظاری از مهمترین اقدامات انجام شده این اداره است.

داودی خاطرنشان کرد: بر همین اساس انعقاد تفاهمنامه‎ای با مجامع امور صنفی، رستوران‌ها، مطب پزشکان و آرایشگاه‌ها در دست اجرا است که انتظار می‌رود سازمان صدا و سیما به ‌عنوان بزرگ‌ترین رسانه ملی با تعامل بیشتر با ورود به حوزه کتاب و کتابخوانی و معرفی دستاوردهای کتابخانه رغبت و انگیزه بیشتری را نسبت به کتابخوانی فراهم کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به فضای مطالعاتی در این استان، گفت: در حال حاضر افزون بر 68 کتابخانه عمومی در قالب 34 کتابخانه روستایی و مشارکتی و 34 کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: کتاب مهمترین ابزار تکامل بشری، میراثی ماندگار و مهمترین ابزار انتقال فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر است.

داودی همگان را به ترویج فرهنگ کتابخوانی دعوت کرد و افزود: شایسته است کتاب‌های ارزشمند و غیرقابل استفاده در منازل به دیگران اهدا شود تا از این طریق شاهد توسعه علم و ترویج فرهنگ کتابخوانی باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه و پیشرفت می‎شود، گفت: اگر می‎خواهیم در زمینه علم و دانش به پیشرفت برسیم باید به امر کتاب و کتابخوانی در جامعه بیش از پیش توجه کنیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول