اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

سرانه مطالعه در دشتستان پایین‌تر از حد نرمال است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: سرانه مطالعه و کتابخوانی در دشتستان پایین‌تر از حد نرمال است.

سرانه مطالعه در دشتستان پایین‌تر از حد نرمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه چهارشنبه در نشست با کتابداران شهرستان دشتستان با اشاره به اهمیت امر مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: نخستین پیام خداوند به نبی اکرم (ص) خواندن بوده و در قرآن کریم بارها بر قلم قسم یاد شده است.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: انسان مومن باید معلم و یا متعلم باشد و باید با تمام توان در راستای پیشرفت مطالعه و کتابخوانی در این راستا گام برداریم.

مصلح بیان داشت: مطالعه و کتابخوانی در جامعه ما وضعیت مطلوبی ندارد و خیلی پایین‌تر از حد نرمال است و این مسئله یکی از نقایص جامعه ماست که باید با تمام توان در راستای رفع این مشکل گام برداریم.

وی در همین راستا ادامه داد: علم و دانش ضلالت‌‌ها و کج‌روی‌ها را از بین می‌برد و کتابخوانی و مطالعه از عواملی است که سبب بصیرت‌افزایی و دوری از گمراهی می‌شود.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که به صورت کلی مطالعه به دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار در حال تحصیل اختصاص دارد و در میان سایر اقشار جامعه تمایلی به مطالعه وجود ندارد و باید تلاش خود را برای ایجاد تمایل در این راستا به کار گیریم و زمینه بهبود وضعیت فرهنگی جامعه را از این طریق فراهم کنیم.

مصلح عنوان کرد: هرچه مسلمانان به درجات رفیع و مقامات بالا رسیده‌اند در راستای توجه به امر مهم مطالعه، کتابخوانی و علم‌اندوزی بوده و ما باید زمینه گسترش این فرهنگ را در جامعه فراهم کنیم تا جامعه به سوی ترقی و پیشرفت حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان در سال‌های اخیر در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاثیر بالایی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد و از مسئولان این اداره به خاطر تلاش در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام جمعه برازجان بر ضرورت نیازسنجی در کتابخانه‌ها اشاره کرد و اذهان داشت: باید کتاب‌ها را بر اساس محتوا و موضوع طبقه‌بندی کنیم تا افراد به راحتی بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند و این امر تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد.

مصلح تصریح کرد: حمایت از فضاهای مجازی و کتابخانه‌های دیجیتال از مسائل مهمی است که باید به آنها توجه شود و از این طریق می‌توان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به علم روز متصل و از این طریق جمعیت بالایی را جذب مطالعه و کتابخوانی کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول