اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی:

سرانه مطالعه کتاب در خراسان‌رضوی 73 دقیقه و نیم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: سرانه مطالعه در آخرین پژوهش در سال 88 در خراسان‌رضوی 72 دقیقه بوده و اکنون سرانه مطالعه در استان به 73 دقیقه و نیم رسیده است.

سرانه مطالعه کتاب در خراسان‌رضوی 73 دقیقه و نیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نجمه خدادادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 21 اسفندماه کارگاه تدوین برنامه راهبردی ادارات کتابخانه‌های عمومی شرق کشور در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود که در این کارگاه‌ها استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان حضور دارند که در پایان آن، هر کتابخانه در هر استان برنامه راهبردی دارند.

خدادادی ادامه داد: سال گذشته پنج کتابخانه مشارکتی در استان افتتاح شد و هفت کتابخانه مشارکتی در اردیبهشت 91 شروع به کار خواهند کرد، هم‌چنین سه کتابخانه نهادی در سال 90 افتتاح شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی افزود: با دستور ریاست جمهوری مبنی بر راه‌اندازی کتابخانه شبانه‌روزی، جلسات خاص آن انجام شده است و اعلام کرده‌ایم که می‌توانیم کتابخانه هفت‌تیر را شبانه‌روزی مدیریت کنیم و در سال آینده نخستین کتابخانه عمومی شبانه‌روزی را در سطح استان ایجاد می‌کنیم.

خدادادی گفت: از 103 کتابخانه نهادی، 69 کتابخانه به صورت مستقل بخش کودک دارند اما در کتابخانه‌هایی که بخش کودک نداشتند بخش جانبی قرارداده شده‌اند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی در ارتباط با فعالیت‌های ویژه معلولان و نابینایان تصریح کرد: در سبزوار، نیشابور و فریمان بخش نابینایان فعال شده و در سال آینده کتابخانه باهنر به بخش نابینایان مجهز می‌شود، هم‌چنین برنامه‌های عمرانی در کتابخانه برای معلولان داریم که معلولان راحت‌تر بتوانند از کتابخانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در سال 88 تعداد کتابخانه نهاد کتابخانه‌های خراسان‌رضوی، 138 باب بوده است که هم‌اکنون به 174 کتابخانه در استان رسیده‌ایم یعنی حدود 81 درصد رشد داشته‌ است.

خدادادی اظهار کرد: در زمینه تعداد کتاب امانت داده شده آمار ما نسبت به سال 88 در پایان سال 90 با 62 درصد رشد مواجه بوده است و از لحاظ کتاب‌های موجود با رشد 102 درصدی، به حدود یک میلیون و 810 هزار و 795 جلد کتاب رسیده‌ایم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول