اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خمین:

"تولید ملی" تثبیت جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی را در پی خواهد داشت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خمین گفت: تولید ملی تثبیت جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

"تولید ملی" تثبیت جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی را در پی خواهد داشت

علی‌رضا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ملت ایران عزم خود را جزم کرده تا با اتکای به فرهنگ غنی دینی ‌و تمدن کهن ‌مسئولیت و رسالت جهانی خود را ایفا کند و در این راستا نباید لحظه‌ای از پای بنشیند.

وی با تاکید بر اینکه ایران برای  دستیابی به پیشرفت و توسعه و رسیدن به قله شکوفایی و سعادت در سایه خودباوری و بازگشت به خویشتن الهی در تلاش و کوشش است، بیان داشت: ایران اسلامی باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های دوران استعمار و استکبار با سرعت و قدرت حرکت کند و لازمه این مهم توجه به تولید ملی است.

فرماندار شهرستان خمین توجه به تولید ملی را از راهکارهای موثر در زمینه خنثی سازی تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان دانست و بیان داشت: حمایت از تولید ملی منجر به استقلال و خودکفایی کشور شده و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

کریمی نظامندسازی واردات و جلوگیری از واردات بی‌رویه و بی‌برنامه، گسترش فرهنگ و الگوی بهینه مصرف، ایجاد جذابیت در پس‌انداز، اصلاح نظام تعرفه‌ها و حذف قوانین و مقررات دیوان سالارانه در راستای رفع موانع تولید، تدوین برنامه جامع حمایت از کار را از اقدامات موثر در راستای تحقق شعار تولید ملی حمایت از سرمایه و کار ایرانی دانست و خاطر‌نشان ساخت: سرمایه‌گذاری و تلاش به منظور ایجاد فضای رقابت سالم و جلوگیری از رانت‌خواری و انحصار، اصلاح روش‌های اصل 44 قانون اساسی، بهره‌برداری کامل از سرمایه اجتماعی و منابع انسانی، ایجاد زمینه آموزش موثر و حمایت از کارآفرینان، جلوگیری از هدر رفت منابع ملی و ایجاد و توسعه ساختارهای مورد نیاز، تغییر نگرش بانک‌ها و اتخاذ سیاست پولی و ارزی مناسب و اجرای درست آنها از دیگر پیش‌نیازهای تحقق شعار تولید ملی است.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر پیام مقام معظم رهبری در امر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تحقق یابد، شاهد صیانت از نیروی کار، رونق بنگاه‌ها، تامین نیاز داخل، تثبیت جایگاه ایران و شکست دشمنان خواهیم بود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول