اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مسیر تولید ملی باید با جدیت پیموده شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با تاکید بر توجه جدی به تولید داخلی گفت: اگر کارخانه‌هایی داشته باشیم که کالاهای مشابه کالاهای خارجی را تولید کنند، واردات را مدیریت کرده و می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

مسیر تولید ملی باید با جدیت پیموده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد در قرآن به صورت مکرر ذکر شده و از کلمه‌های مقدسی است که تلاش و کوشش را در اذهان تداعی می‌کند.

وی با بیان اینکه بشریت با جهاد پیشرفت کرده است، گفت: جامعه بشری با تلاش، سعی و عمل این قله‌های بلند علم و صنعت را فتح کرده است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: علمای مختلف و گذشتگان تلاش بسیاری کردند تا بشریت به این توسعه و تمدن فعلی برسد بنابراین باید این تلاش‌ها را ارج گذاشته و نهایت استفاده را از دانش روز و فرصت‌ها ببریم.

وی ابراز داشت: برای رسیدن به خودکفایی در زمینه‌های مختلف باید جهاد کنیم و به هر صورت وظایف جهاد دانشگاهی برای ترقی مملکت، قطع وابستگی و خودکفایی مفید است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر روند صعودی حرکت ملت ایران گفت: اگر در مسیر حرکت خود کمی توقف کنیم عقب می‌مانیم و دیگران از ما پیشی می‌گیرند بنابراین باید رو به جلو حرکت کنیم به گونه‌ای که امروز از دیروز و فردا از امروز ما بهتر باشد.

وی از موقعیت جهاد دانشگاهی ابراز خرسندی کرد و گفت: دنیا در نیم قرن اخیر در تمدن حقیقی عقب رفته است و اروپا پیشرفتی نداشته و تمدن کذایی که از آن دم می‌زنند اسباب زحمت هم شده ولی از نظر علمی در نیم قرن اخیر خیلی پیشرفت شده است.

استاد حوزه علمیه قم بر حفظ هویت اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر ما در این مسائل وارد نشویم وابستگی‌ ما بیشتر شده و استقلال ما از بین می‌رود بنابراین برای حفظ هویت اسلامی باید با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید در مسائلی همچون نفت و صنایع پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: امروز نیاز است تا خودمان را بازسازی کنیم و به همان عظمتی که پیامبر اکرم(ص) فرموده بودند باز گشته در دنیا بدرخشیم به همین منظور همه فعالیت‌های ما باید با هدف خدمت به تمام بشریت باشد چون اسلام بر خدمت به همه بشریت تاکید دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی عنوان کرد: نباید نوکر و خدمتگزار دیگران باشیم بلکه باید برای همه بشریت خیر و صلاح بخواهیم ضمن آنکه در همه حوزه‌ها، خودکفا و بی‌نیاز از دیگران باشیم.

وی با اشاره به تاکید اسلام مبنی بر از بین بردن فقر در جامعه اسلامی گفت: کلمه فقر شامل فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و... می‌شود بنابراین باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا مسیر واردات کالا به کشور کاهش یافته و در مقابل تولید ملی افزایش یابد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول