اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

مسئولیت حوزه فرهنگ در تحقق تولید ملی سنگین است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: اگر بخواهیم به تولید ملی و پیشرفت برسیم باید به تربیت نیروی انسانی کارآمد بپردازیم و این امر مسئولیت حوزه فرهنگ را بیشتر می‎کند.

مسئولیت حوزه فرهنگ در تحقق تولید ملی سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله سید رضا تقوی ظهر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: برای اینکه این امر به یک جریان فرهنگی تبدیل شود باید جزئیات آن شفاف تبیین شود.

وی ادامه داد: تولید ملی یکی از مسائل عمومی جامعه ما است که در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح و کارشناسی و تبیین شود.

تقوی خاطرنشان کرد: تولید ملی زمینه‎ساز امنیت و اقتدار کشور است و ارتقای آن بدون شک ارتقای این دو شاخص مهم را به دنبال دارد.

وی افزود: تولید ملی یکی از ارکان اقتدار ملی است و اگر با فرهنگ همراه شود تحول چشمگیری در کشور ایجاد می‎کند بنابراین باید حوزه‎های فرهنگی را با این امر آشنا کنیم.

وی ادامه داد: تولید ملی یکی از مسائل عمومی جامعه ما است که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح و کارشناسی و تبیین شود.

تقوی افزود: نیروی انسانی سرمایه اساسی و اصلی هر جامعه‎ای در مسیر توسعه و پیشرفت است و تربیت این نیرو اولویت نظامی است که برای آینده تلاش می‎کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اگر به این سرمایه توجه نشود و برای کارآمدی آن اقدامی صورت نگیرد در بسیاری از حوزه‎ها مشکلاتی بزرگ بروز می‎کند.

وی اظهار داشت: نیروی انسانی از هر ثروتی ارزشمندتر است و این سرمایه در هر جامعه‎ای فرهیختگان و مدیران آن جامعه محسوب می‎شود.

تقوی اضافه کرد: یکی از مرزهای جدایی مکتب ما با سایر مکتب‎ها نگاه ارزشمندی است که اسلام به انسان به عنوان سرمایه‎ای عظیم دارد و به استعداد و توانمندی‎های انسانی ارج می‏نهد.

وی ادامه داد: مسئولان باید زمینه‎های لازم برای بهره‎گیری از ظرفیت‎های انسانی در جامعه را فراهم کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: امروز مقام معظم رهبری در مسند رهبری هدایت جهان اسلام را بر عهده دارد و شرایط کنونی به مراتب پیچیده‎تر از دوران امام راحل است.

وی تصریح کرد: ایشان با درایت، قدرت، بصیرت و حکمت کشتی انقلاب را از میان طوفان‎ها به پیش می‎برد.

تقوی بیان کرد: دشمن ما نقاط ضعف را به خوبی می‎شناسد و روی آن سرمایه‎گذاری کرده است در حالی که مقام معظم رهبری نقاط تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: سرمایه‎گذاری روی نیروی انسانی باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی باشد و رشد سرمایه انسانی در دامن فرهنگ اتفاق می‏افتد.

تقوی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: انتخاب اسم برای هر سال به دور از هرگونه تشریفات، بسیار هوشمندانه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: رویکرد مقام معظم رهبری در این سال تربیت نیروهای دینی و فرهنگی است و در همه استان‎ها در این زمینه کمبود داریم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول